نسخه چاپی

كاسترو به ایران سفر می كند

وزیر امور خارجه كوبا ابراز امیدواری كرد كه رییس جمهور كوبا در سال آینده میلادی به جمهوری اسلامی ایران سفر كرده و بدین وسیله جهشی در روابط دو جانبه ایجاد شود .

به گزارش نما به نقل از مهر، برونورودریگرز پاریا در ملاقات خود با معاون اروپا وآمریکا ی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هاوانا با ابلاغ سلام های گرم رییس جمهور کوبا به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی ایران، از روابط برادرانه و صمیمانه موجود میان دو کشور ابراز رضایت نموده و با توصیف روابط دو کشور به عنوان روابط راهبردی، ضمن اعلام حمایت از حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران در بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای، آمادگی کشورش را برای ارتقاء روابط در زمینه فناوری های برتر و تبادل تجربیات در مقابله با توطئه ها و تحریم های دشمن مشترک به اطلاع طرف ایرانی رساند.

برونورودریگرزپاریا ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور کوبا در سال آینده میلادی به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده و بدین وسیله جهشی در روابط دو جانبه ایجاد شود .

نامبرده از اعلام حمایت و همدردی دولت وملت جمهوری اسلامی ایران با دولت وملت کوبا در رابطه با حادثه طوفان (سندی) ابراز تشکر و قدردانی کرد .

علی اصغر خاجی معاون اروپا وآمریکا وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن اعلام سلام های گرم مقامات جمهوری اسلامی ایران به مقامات کوبایی، راه های گسترش مناسبات دوجانبه را با وزیر امور خارجه کوبا مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی ضمن تسلیم پیام کتبی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در طرح های اقتصادی و زیر بنایی کوبا خبر داد.

نامبرده ضمن ابراز رضایت از سطح روابط سیاسی موجود میان دوکشور به ظرفیت های بالقوه موجود جهت توسعه وگسترش هر چه بیشتر روابط اشاره کرد.

شایان ذکر است که معاون اروپا و آمریکا وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در یک سفر دوره ای به آمریکای لاتین به سر می برد در آخرین مرحله از سفر خود ضمن ملاقات با مقامات کوبایی جزییات و زمینه های گسترش هر چه بیشتر روابط را با همتای کوبایی خود آقای روهلیو سی یرا مورد بحث و مذاکره قرار داد.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...