نسخه چاپی

مرغداری اِشغالی! رفراندوم "جوجه‌های وارداتی" در صنعت مرغداری ایران: ۹۹.۸ درصد

عکس خبري -مرغداري اِشغالي! رفراندوم "جوجه‌هاي وارداتي" در صنعت مرغداري ايران: ??.? درصد

گزارش روسیه از ابتلای ۷ كارگر مرغداری به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان احتمال انتقال این بیماری از حیوان به انسان را بیشتر كرده است.


به گزارش نما، مبتلا شدن ۷ کارگر یک مرغداری در روسیه به بیماری آنفلوآنزای پرندگان نگرانی از اینکه این بیماری می‌تواند از حیوان به انسان منتقل شود را بیشتر کرده است.

به گفته سازمان دامپزشکی کشور بیماری فوق حاد پرندگان طی چند ماه گذشته در ۵۸ کانون در کشور شیوع داشته و کانون‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود، این سازمان گفته است، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ مبتلا معدوم شده است.

پیش از این گفته می‌شد که بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امکان انتقال از حیوان به انسان را ندارد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از مقامات این کشوراعلام کرده که ۷ کارگر یک مرغداری در روسیه که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گرفته بودند، به این بیماری مبتلا شده‌اند. این بیماری از سویه H۵N۸ است.

مقامات روسیه گزارش خود را به سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه این کارگران به احتمال زیاد این بیماری را از مرغداری گرفته‌اند اعلام کرده‌اند، در صورتی که سازمان بهداشت جهانی آن را تایید کند، اولین مورد ابتلای انسان از حیوان ثبت خواهد شد.

در گزارش روسیه اعلام شده که ابتلای انسان به انسان از این بیماری در بین کارگرانی که مبتلا شده‌اند مشاهده نشده است.

سی ان ان هم گزارش داده درسال ۲۰۱۴ شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های آلمان، هلند و انگلیس خسارات زیادی را وارد کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...