نسخه چاپی

تلاش كرزای برای ایجاد تفرقه در بین طالبان

روز گذشته «وحید مژده» در مصاحبه با یكی از تلویزیون‌های خصوصی افغانستان اظهار داشت كه حامد كرزی با ایجاد دفتر سیاسی در آنكارا می‌خواهد از طریق ایجاد دو دستگی قومی بین طالبان آنها را از درون دچار اختلاف كند.

همزمان با سفر رئیس‌جمهور افغانستان به ترکیه، احتمال ایجاد دفتر سیاسی طالبان در آنکارا و میانجیگری ترکیه در روند گفت‌وگو با طالبان قوت گرفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، شورای عالی صلح افغانستان درخصوص بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در آنکارا گفت: این دفتر در کنار دفتر سیاسی این گروه در قطر فعالیت خواهد کرد و روند گفت‌وگوی‌های صلح هر 2 دفتر به پیش برده می‌شود.

شورای عالی صلح افغانستان افزود: در دور تازه گفت‌وگوهای صلح با مخالفان، ترکیه نقش میانجی را خواهد داشت.

در همین حال سازمان ملل از آمادگی‌ها برای ایجاد زمینه گفت‌وگو بین طالبان و دولت افغانستان خبر می‌دهد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل گفت: دفتر سازمان ملل برای انجام گفت وگوهای غیر رسمی بین دولت افغانستان و مخالفان آماده است و سازمان ملل تمام تلاش خود را می‌کند تا افغانستانی‌ها خود به پای میز گفت‌وگو بنشینند و بدون دخالت خارجی‌ها راه برون رفت از مشکلات خود را پیدا کنند.

پس از «دوحه» اکنون شهر آنکارا برای پیش برد گفت‌وگوهای صلح انتخاب شده است، از همین رو تلاش‌ها برای گشایش یک دفتر سیاسی برای طالبان در این شهر آغاز شده است.

روز گذشته «وحید مژده» در مصاحبه با یکی از تلویزیون‌های خصوصی افغانستان اظهار داشت که حامد کرزی با ایجاد دفتر سیاسی در آنکارا می‌خواهد از طریق ایجاد دو دستگی قومی بین طالبان آنها را از درون دچار اختلاف کند.

نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان، ترکیه درخصوص مذاکرات صلح با میزبانی ترکیه در آنکارا برگزار شد.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...