نسخه چاپی

حفظ حقوق انتخاب‌كنندگان و انتخاب‌شوندگان مطابق با مرّ قانون

حفظ حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان مطابق با مرّ قانون

استاندار گیلان گفت: از همه دست اندر كاران برگزاری انتخابات انتظار دارم حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان را با رعایت كامل قانون، حفظ كنند.

به گزارش نما ، ارسلان زارع در جلسه ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در انتخابات گوناگون طی 42 سال پس از پیروزی انقلاب اگرچه کشور به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تحت تحریم های مختلف بوده؛ اما ما به انقلاب و آرمان های خود پایبند بوده و هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به اثرگذاری عوامل مختلف در ایجاد انگیزه و علاقمندی مردم برای مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: اطمینان از سلامت انتخابات، یکی از این عوامل موثر محسوب می شود که بر مبنای قانون تمهیدات لازم توسط وزارت کشور و در استان نیز اتخاذ شده است.

وی با یادآوری برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان گفت: از اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و همه عوامل اجرایی برگزاری انتخابات انتظار دارم تا حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان را با رعایت کامل قانون، حفظ کنند.

 زارع بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها در بسترسازی مشارکت حداکثری تأکید و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت گروه های مختلف، احزاب سیاسی، گروه های مرجع، متنفذین دینی، علمی و فرهنگی و اصحاب رسانه در تقویت انگیزش مردم برای خلق مشارکت حداکثری، اثرگذار است.

وی ادامه داد: در این مسیر از همکاری های قانونی تمامی دستگاه های اجرایی، تشکیلات دولتی، نهادهای انقلابی و سازمان های عمومی در تقویت ابزارها و زیرساخت های لازم امر برگزاری انتخابات به شایستگی استفاده شود.

محمود قاسم نژاد رئیس ستاد انتخابات استان نیز به تمهید مقدمات برگزاری سه انتخابات در گیلان اشاره و با بیان اینکه از بیستم اسفندماه جاری فرآیند ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز می شود، گفت: برای انجام فرآیند ثبت نام بستر استفاده از اپلیکیشن موبایلی، نسخه دسکتاپ رایانه ای و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان نیز از برگزاری نشست های مختلف با فرمانداران، معاونان فرمانداری ها و بخشداران و همچنین هماهنگی با هیأت های نظارت بر انتخابات به صورت حضوری و یا ارتباط تصویری خبر داد.

ایلنا 

۱۳۹۹/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...