نسخه چاپی

ماجرای پیچیده رمزارزها...

رمزارزها؛ فرصت یا تهدید؟

عکس خبري - رمزارزها؛ فرصت يا تهديد؟

در این روزها بازار رمز ارزها بسیار رونق گرفته است و با توجه به نوسانات و افت شاخص بورس و متضرر شدن بسیاری از مردم ، حال فعالان عرصه ی بازار بورس بازار به سمت مبادله در ارزهای دیجیتال سوق پیدا كرده‌اند.

شیما احمدی- به گزارش نما در این روزها بازار رمز ارزها بسیار رونق گرفته است و با توجه به نوسانات و افت شاخص بورس و متضرر شدن بسیاری از مردم ، حال فعالان عرصه ی بازار بورس بازار به سمت مبادله در ارزهای دیجیتال سوق پیدا کرده‌اند.
اما با توجه به استقبال مردم از این بازار، کلاهبرداران هم بیکار ننشسته اند و بعضا بیت کورن را به جای بیت کوین به مردم فروخته اند که کارشناسان رمز ارز این اتفاقات را منوط به نبود قانون و موضع مشخص دولت نسبت به بیت کوین می‌دانند و معتقدند اگر خرید و فروش بیت کوین قانونی است، مردم باید بدانند که کدام صرافی دارای مجوز معامله در این حوزه است.
در این زمینه، رئیس کل بانک مرکزی می گوید: قرار شده تا کسانی که رسمی رمز ارز استخراج می‌کنند بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند و مبادله رمز ارزها بین یکدیگر مجاز نیست.
محمدرضا مانی یکتا، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: که بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸" مبادله رمز ارزها مانند بیت‌کوین در ایران "ممنوع است.
وی افزود: مردم بدانند خطرهای این رمز ارزها بسیار زیاد است و پرونده‌های بسیاری در زمینه کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمز ارزها تشکیل شده است. در موضوع رمز ارزها با یک پدیده روبرو هستیم که اثر ان در کشورها یکنواخت نیست. هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارزها وجود ندارد و به این علت مبادلات جهانی آن از سال ۲۰۱۶ افزایش نداشته است.
با توجه به اینکه موضوع رمز ارزها با یک پدیده جهانی است و هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارزها وجود ندارد و مهمتر از همه، حدود سه و نیم درصد از کل قدرت پردازش شبکه بیت کوین جهانی در کشور ماست جا دارد نکاتی در این زمینه را بیان کنیم تا مقداری از سردرگمی ها کاسته شود
۶ هزار رمز ارز در دنیا وجود دارد که ۶۰ درصد سهم این بازار در اختیار بیت کوین است و به علت پشتوانه نداشتن رمز ارزها نوسانات قابل ملاحظه‌ای در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد در روز برای آن وجود دارد. این نوسانات افرادی که به این حوزه تازه ورود کرده اند و به اصلاح نابلد هستند را با ضرر های زیادی مواجه خواهد کرد.
هرچند بسیاری از کارشناسان با توجه به وجود جنگ سخت اقتصادی این روزها و تحریم های سخت ظالمانه کشورمان، رمزارزها را به عنوان راه برای ارز آوری و کمک به کشور تلقی می کنند اما مردمی که به این بازار ورود می کنند باید مراقب باشند تا مثل سایر حوزه هایبا ورودهای غیرکارشناسی در چند سال گذشته متضرر شده‌اند(همانند بسیاری از مردم که اندک سرمایه ی سال های زندگیشان در این بازار از بین رفت)، مجدداً در دام جدیدی گرفتار نشوند؛ چون هنوز علاوه بر غیرقانونی بودن آن در نزد بانک مرکزی کشورها، فقدان وجود نهاد ناظر، عرضه گسترده و روشن نبودن جوانب این موضوع، می‌تواند تبعات سنگینی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.
ما از مجلس انقلابی انتظار داریک که با ورود هر چه سریعتر به این موضوع و با انجام تحقیقات و مطالعات کارشناسی، مردمی را که به این بازار روی آورده اند از سردرگمی نجات دهد




۱۳۹۹/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...