نسخه چاپی

توصیه باقری لنكرانی به اصلاح طلبان

سخنگوی جبهه پایداری ابراز داشت: اگر جای اصلاح‌طلبان بودم یك بار برای همیشه تكلیف خود را با خارج‌نشین‌ها مشخص می‌كردم.

به گزارش نمابه نقل از فارس، کامران باقری لنکرانی چهارشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: در بررسی وقایع اجتماعی نباید نگاه احساسی داشت.

سخنگوی جبهه پایداری ابراز داشت: اندیشه‌ورزی بهترین راه برای مطالعه وقایع اجتماعی است و باید در بررسی وقایع نگاهی اندیشمندانه داشت.

وی گفت: احساسات به عنوان یک انگیزه مفید است اما بررسی وقایع تنها از طریق احساسات یک آفت بزرگ محسوب می‌ِشود.

لنکرانی اضافه کرد: نباید در مورد افراد با حب و بغض قضاوت کرد، ‌بلکه باید در نقد افراد منصف باشیم و رعایت انصاف کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: به افراد بر اساس ملاک‌ها و مبانی منطقی نگاه کنیم و اجازه ندهیم احساسات به جای منطق برای ما تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: از جامعه دانشجویی به عنوان جامعه نخبه و علاقمند به توسعه انتظار می‌رود انگیزه و نشاط خود را با اندیشه‌ورزی ترکیب کنند.

حرمت 16 آذر ماه حفظ شود

لنکرانی در ادامه با انتقاد از برگزاری مراسم بزرگداشت 16 آذر در واشنگتن به اسپانسری آمریکایی‌ها گفت: 16 آذر ماهیتی ضد استکباری دارد و دانشجویان به این موضوع اعتراض کردند که قرار بود به نیکسون مدرک افتخاری بدهند اما افرادی معلوم‌الحال این مراسم را در واشنگتن برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف آمریکایی‌ها و سیاست‌های ریاکارانه آنها مشخص است به عنوان مثال بزرگترین متحد آنها در خاورمیانه کشوری است که هیچ نهاد انتخابی ندارد.

سخنگوی جبهه پایداری بیان کرد: آمریکایی که مدعی حمایت از آزادی و دموکراسی است، چگونه متحدش در منطقه کشوری شده که تمام نهادهای آن انتسابی است.

لنکرانی اضافه کرد: نگاه اندیشه‌ورز یعنی بررسی ادعاهای افراد و کشورها بر اساس ماهیت رفتاری آنها و نباید فریب تبلیغات آنها را بخوریم.

به عنوان جریان انحرافی اعتقادی ندارم

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر جریان موسوم به جریان انحرافی در دولت گفت: اعتقادی به عنوان جریان برای این گروه ندارم زیرا جریان به پشتوانه عمیق فکری و مردمی نیاز دارد.

وی افزود: من عنوان گروه حاشیه‌ساز دولت را برای آنها بیشتر قبول دارم و معتقدم اقداماتی که در راستای حفظ قدرت و ماندن در قدرت انجام می‌شود قابل دفاع نیست.

لنکرانی ادامه داد: اما قبول نداشتن یک گروه به این معنا نیست که دولت را به عنوان قوه‌ای که مسئول امور اجرایی است یاری ندهیم.

وزیر بهداشت و درمان دولت نهم ابراز داشت: من در انتخابات زمان دولت اصلاحات هیچ‌گاه به آقای خاتمی رای ندادم اما در آن هشت سال نیز در مسئولیت خود هر چند کوچک به دنبال خدمت بودم، زیرا مملکت متعلق به تمام مردم است و آمد و شدهای سیاسی نباید کار مردم را مختل کند.

*اصلاح‌طلبان تکلیف خود را با خارج‌نشین‌ها مشخص کنند

سخنگوی جبهه پایداری ابراز داشت: اگر جای اصلاح‌طلبان بودم یک بار برای همیشه تکلیف خود را با خارج‌نشین‌ها مشخص می‌کردم.

لنکرانی گفت: مطمئن هستم اگر اصلاح‌طلبان این کار را انجام دهند مورد تشویق مردم نیز قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان باید به همگان بگویند که زمانی در این خاک زندگی می‌کنند و به دنبال آرمان‌های نظام هستند حسابشان با خارج‌نشین‌هایی که به منافع ملی اعتقاد ندارند جدا است.

*اسلامی کردن دانشگاه با تفکیک جنسیتی تحقق نمی‌یابد

لنکرانی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر تفکیک جنسیتی دانشجویان ابراز داشت: کسانی که فکر می‌کنند تنها راه اسلامی کردن دانشگاه تفکیک جنسیتی است، سخت در اشتباه هستند.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال اسلامی کردن دانشگاه با تفکیک جنسیتی هستند اسلامی شدن را بسیار راحت فرض کرده‌اند.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: اسلامی شدن یک مبنای نظری عمیق دارد و نباید آن را به ظواهر خلاصه کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: البته در محیط دانشگاه باید علمی صحبت کنیم و در این راستا برخی تحقیقات علمی نشان می‌دهد جدا ساختن بعضی کلاس‌ها بازدهی بهتر دارد که باید به آنها نیز توجه شود.

*فریب بازی‌های سیاسی را نخوریم

لنکرانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخراج اساتید به دلیل اعتقادات آنها تصریح کرد: قانون می‌گوید استادی که 10 سال استادیار مانده است، باید بازنشسته شود و اگر کسی که 30 سال استادیار بوده اخراج می‌شود با او طبق قانون برخورد شده است.

وی گفت: برخی افراد که به دلایل آموزشی یا پژوهشی نمی‌توانند ارتقا بگیرند و سال‌ها استادیار می‌مانند پس از بازنشستگی بازی سیاسی در می‌آورند و می‌گویند به دلایل فکری اخراج شدیم.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: دانشجویان نباید اجازه دهند افرادی با دانشجو و احساساتش بازی کنند یا برای توجیه کاستی‌های علمی خود بازی سیاسی راه بیندازد.

لنکرانی ادامه داد: البته اگر استادی به دلیل اعتقادات فکری‌اش اخراج شود کار درستی نیست و کسی از آن حمایت نمی‌کند.

*آقای گاف در اعتصاب غذایی خود غذا می‌خورد

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد تنها به دلایل مشخص مدعی برخی اعتراضات می‌شوند اظهار داشت: به عنوان مثال آقای گاف که بعد از دوران زندان خود به خارج فرار کرد مدعی اعتصاب غذا بود اما در تنهایی غذا می‌خورد.

لنکرانی ابراز داشت: افرادی از برخی مسائل استفاده می‌کنند تا اذهان عمومی را فریب دهند و بعد نیز با فرار به خارج به خدمت استکبار در بیایند.

وی با اشاره به اینکه نباید فریب تبلیغات غربی‌ها را بخوریم گفت: به عنوان مثال آنها به کسی نوبل صلح را می‌دهند که اساتیدش می‌گفتند از ضعیف‌ترین دانشجویان دانشگاه بوده که البته از کسانی که نوبل صلح را به اتحادیه اروپا با آن‌همه جنگ‌افروزی می‌دهند انتظار بیشتری نیست.

به گزارش فارس، مناظره مصطفی کواکبیان و کامران باقری لنکرانی که قرار بود شنبه‌شب در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شود، به دلیل عدم حضور کواکبیان در این مناظره لغو شد و لنکرانی به احترام دانشجویان ساعاتی را با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

۱۳۹۱/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...