نسخه چاپی

كلینتون 30 آذرماه شهادت می‌دهد

وزیر خارجه آمریكا قرار است ۳۰ آذرماه در مقابل كمیته امور خارجی كنگره درباره حمله به كنسولگری آمریكا در بنغازی شهادت دهد.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز نوشت: کمیته امور خارجی کنگره آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «هیلاری کلینتون» روز 20 دسامبر (30 آذرماه) در مقابل کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص گزارش حمله 11 سپتامبر به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» لیبی، شهادت داد و گزارش‌های خود را ارائه دهد.

در حمله 11 سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی، «کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر کشته شدند و هم‌اکنون سوالاتی در ارتباط با کارآمدی و کفایت امنیت محل مأموریت دیپلمات‌های آمریکایی در دیگر کشورها مطرح شده است.

جمهوری‌خواهان، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را به دلیل نوع واکنش به این حمله را مورد انتقاد قرار دادند.

«باراک اوباما» اعلام کرده بود که این حمله سازماندهی شده نبوده و تنها به دلیل تحریک احساسات مذهبی مسلمان که به دنبال انتشار فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص) برانگیخته شده بود، صورت گرفته است.

جمهوری‌خواهان بر این باورند که این حمله به صورت تصادفی صورت نگرفته و حتما توسط گروهی سازماندهی شده است.

هیأت بازبینی حسابرسی آمریکا در نظر دارد قبل از آنکه کلینتون گزارش خود را ارائه دهد، درباره حمله بنغازی گزارشی را منتشر کند.

این هیأت به ریاست، «توماس پیکرینگ» دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی در صدد است این مسئله را بررسی کند که آیا به تهدیدات بالقوه علیه آمریکا توجه کافی می‌شود و اینکه واشنگتن چگونه به درخواست‌های دیپلمات‌های آمریکایی در لیبی پاسخ داده است.

«جان کری» سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای گفت: ما از دیپلمات‌ها و پرسنل تکامل یافته خود می‌خواهیم تا در برخی از خطرناک‌ترین مناطق روی کره زمین فعالیت کنند. ما به آنها مدیون هستیم و ما به سفیر کریس استیونز و سه همکار وی که جان خود را در بنغازی از دست دادند، مدیون هستیم.

۱۳۹۱/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...