نسخه چاپی

در واكنش به سخنان وزير خارجه رژيم صهيونيستي

اتحادیه اروپا به دنبال تحریم اسرائیل است

عکس خبري -اتحاديه اروپا به دنبال تحريم اسرائيل است

اتحادیه اروپا احتمالا اسرائیل را به خاطر سخنان وزیر خارجه این رژیم مبنی بر اینكه سران برخی از كشورهای اروپایی مایلند اسرائیل را قربانی كنند،‌ تحریم خواهد كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، کانال 2 اسرائیل گزارش داد؛ سخنان آویگدور لیبرمن اتحادیه اروپا را عصبانی کرده و احتمالا آنها اسرائیل را بر سر همین سخنان تحریم کنند.

وزیر خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه گفته بود، تا زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین بدهی خود به اسرائیل را پرداخت نکند، اسرائیل قصد ندارد طی چهار ماه آینده هیچ پولی به این تشکیلات بدهد. علاوه بر این، لیبرمن از اتحادیه اروپا به خاطر رویکرد «هولوکاست مانند» خود در قبال اسرائیل انتقاد کرده بود. او در این باره گفته بود: برخی رهبران اروپایی مایلند اسرائیل را قربانی کنند.

منظور لیبرمن اقدام کشورهای اروپایی در محکوم کردن پروژه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه «E1» است در حالی که هیچ یک از آنها سخنان «خالد مشعل»، رئیس شاخه سیاسی حماس درباره لزوم نابودی اسرائیل را محکوم نکرده‌اند.

با توجه به همین موضوع بود که لیبرمن گفته بود: این موضوع همچنین نشان می‌دهد تا چه میزان می‌توان به این کشورهایی که همیشه می‌گویند نیازهای امنیتی اسرائیل را درک می‌کنند، تکیه کرد.

او همچنین در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفته بود، اروپا با نادیده گرفتن سخنان خالد مشعل به خود ضربه زده است. همانطور که اروپایی‌ها اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها و هولوکاست را نادیده گرفتند، این بار درخواست برای نابودی اسرائیل را نادیده می‌گیرند.

این اظهارنظر با واکنش تند مقامات اروپایی روبرو شد. از این رو، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌هایی نظیر اعمال مالیات مازاد بر محصولات اسرائیلی در کرانه باختری و نیز وادار کردن شهروندان اسرائیلی ساکن در مناطق خارج از خط سبز به اخذ ویزا و مهر کردن پاسپورت، پیش از ورود به اروپا هستند.

۱۳۹۱/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...