نسخه چاپی

ادعای جدید و عجیب درباره قتل قذافی

مسئول امور اطلاعات خارجی و نظامی شورای ملی انتقالی سابق در لیبی فاش كرد نیروهای ویژه فرانسوی، معمر قذافی دیكتاتور سابق این كشور را كشتند تا بر رسوایی مالی نیكلا ساركوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه سرپوش بگذارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مسئول امور اطلاعات خارجی و نظامی شورای ملی انتقالی سابق در لیبی فاش کرد نیروهای ویژه فرانسوی، معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور را کشتند تا بر رسوایی مالی نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه سرپوش بگذارند.

«رامی العبیدی» مسئول امور اطلاعات خارجی و نظامی وابسته به شورای ملی انتقالی سابق در لیبی در گفت‌وگو با روزنامه اینترنتی فرانسوی «مدیا پارت» تأکید کرد: یگان‌های ویژه فرانسوی به طور مستقیم معمر قذافی را ترور کردند.

العبیدی که برای نخستین بار جزئیات کشته شدن معمر قذافی را فاش می‌کرد افزود: اداره کل امنیت خارجی فرانسه از همه تحرکات خودروهای حامل قذافی اطلاع داشت.

العبیدی افزود: بمباران کاروان خودروهای حامل قذافی از طرف سازمان اطلاعات فرانسه، برنامه ریزی شده بود.

وی تأکید کرد: هدف از ترور معمر قذافی نیز سرپوش گذاشتن بر حمایت مالی قذافی از مبارزات انتخاباتی سارکوزی در بین سال های 2006 تا 2007 بود.

العبیدی گفت: تصاویری که در اینترنت منتشر شده است و نشان می‌دهد جمعیتی جسد سرهنگ معمر قذافی را لگدمال می کنند فقط تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایت یک کشور است.

وی گفت: معمر القذافی به صورت مستقیم به دست نیروهای ویژه فرانسوی ترور شد تا برای همیشه ساکت شود.

العبیدی اظهار داشت: ریاست جمهوری فرانسه در آن زمان تأکید کرد که تهدید قذافی برای بر ملا کردن راز حمایتش از نیکلا سارکوزی، جدی است و همین، برخی طرف‌ها را در کاخ الیزه بر آن داشت برای خلاص شدن از این تهدید به هر طریقی اقدام کنند.

این مقام لیبیایی تصریح کرد که هسته اطلاعاتی که وی بر آن نظارت می کرد گزارشی را در این باره تهیه و در آن جزیئات دست داشتن سازمان اطلاعات فرانسه را در اعدام قذافی فاش کرد اما شورای ملی انتقالی لیبی این گزارش را با توجه به اینکه زیر سلطه فرانسه و قطر بود مصادره کرد و از سرنوشت این گزارش که به شورای ملی انتقالی تحویل داده شد اطلاعی در دست نیست.

العبیدی درباره پول هایی که سارکوزی برای تأمین مخارج مبارزات انتخاباتی خود از قذافی دریافت کرده بود گفت: این اطلاعات شایعه نیست بلکه حقیقت است که می توان از طریق نوری مسماری و سیسیلیا سارکوزی همسر سابق رئیس جمهور سابق فرانسه درباره آن و همچنین از طریق تعداد سفرهای همسر سارکوزی به لیبی و پرسش از وی درباره علت سفرهایش اطمینان حاصل کرد.

۱۳۹۱/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...