نسخه چاپی

ویژگی منحصر بفرد واكسن «كووپارس» ایران در جهان چیست؟/آخرین وضعیت كرونا در استان تهران

عکس خبري -ويژگي منحصر بفرد واکسن «کووپارس» ايران در جهان چيست؟/آخرين وضعيت کرونا در استان تهران

محقق اصلی پروژه كووپارس گفت: تزریق فاز اول واكسن كووپارس به ۱۲۰ نفر داوطلب از فردا آغاز می شود و تاكنون هیچ عارضه ای در میان ۱۳ پیش قراول دریافت واكسن دیده نشده است.



به گزارش نما، دکتر سعید کلانتری محقق اصلی پروژه واکسن کووپارس (مؤسسه تحقیقاتی و سرم سازی رازی) امروز ۱۸ اسفندماه ۹۹ در سایت کارآزمایی بالینی کووپارس در محل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با تشریح نتایج اولیه تزریق واکسن به ۱۳ پیش قراول گفت: این تزریق هفته گذشته به ۱۳ نفر شامل ۱۰ مرد و ۳ زن انجام شد و تاکنون هیچ نوع واکنش نامطلوبی در این پیش قراولان دیده نشده است. به جز درد مختصر در محل تزریق هیچ عارضه‌ای گزارش نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی اثربخشی واکسن نیاز به زمان بیشتری داریم و اکنون مرحله دوم فاز اول با تزریق به ۱۲۰ نفر از فردا آغاز می‌شود.

محقق اصلی پروژه کووپارس تصریح کرد: در مرحله دوم فاز اول به ۱۲۰ نفر در چهار گروه واکسن تزریق خواهد شد که یک گروه دارونما، یک گروه دوز ۵، یک گروه دوز ۱۰ و یک گروه دوز ۲۰ میلی گرم دریافت می‌کنند. این پروژه تحقیقاتی کاملاً دو سو کور است و نه داوطلبان و نه محققان از نوع دریافت اطلاعی ندارند.

کلانتری خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم مرحله دوم فاز اول تا اردیبهشت ماه به پایان برسد.

وی با ارائه درخواستی از تمامی افرادی که تمایل دارند در کارآزمایی واکسن کووپارس شرکت کنند، افزود: افرادی که در نزدیکی سایت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس و در محله ستارخان زندگی می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سایت کارآزمایی بالینی کووپارس درخواست خود را برای داوطلب شدن این واکسن ارائه کنند. ما برای کارآزمایی بالینی واکسن نیاز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۵ سال سالم داریم و هر فرد واجد شرایطی می‌تواند وارد این مطالعه شود. ورود به مطالعه اختیاری است و هر زمان که علاقه‌ای به ادامه نداشته باشد، می‌تواند از مطالعه خارج شود و تعهدی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

محقق اصلی پروژه کووپارس درباره آنتی بادی و ایمنی زایی واکسن کووپارس گفت: هنوز برای بررسی ایمنی زایی و آنتی بادی زود است.

کلانتری ادامه داد: پس از اینکه اردیبهشت ماه فاز اول به پایان رسید و اطلاعات و مستندات پروژه واکسن کووپارس به مراجع مربوطه از جمله سازمان غذا و دارو ارائه شد و توانستیم مجوز فاز دوم را دریافت کنیم، فاز دوم با ۵۰۰ نفر در سال آینده آغاز خواهد شد.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...