نسخه چاپی

120 كشور، مخالفان اسد را به رسمیت شناختند

همزمان شهر دمشق شاهد سه انفجار در مقابل وزارت كشور بود كه منجر به كشته شدن 11 نفر شد / وزیر خارجه آلمان گفت: روسیه باید اعتراف كند كه دوره حكومت اسد در سوریه، به پایان رسید.

نمایندگان 120 کشور ائتلاف مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه به رسمیت شناختند.

به گزارش نما،عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجموعه دوستان ملت سوریه در نشستی در سطح وزیران خارجه در مراکش با حضور نمایندگان ارشد 120 کشور، ائتلاف مخالفان اسد را به عنوان "تنها نماینده" مشروع ملت سوریه به رسمیت شناختند.

ایران، چین و روسیه در این مجموعه متشکل از کشورهای متعدد از جمله دولت های غربی و عربی حضور ندارند.

قبل از این نشست، کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب نیز ائتلاف مخالفان را به رسمیت شناخته بودند.

در بیانیه نشست مراکش آمده است: بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است و باید از قدرت کناره گیری کند تا فرصت برای روند انتقال سیاسی در سوریه فراهم شود.



21.jpg


 ائتلاف مخالفان اسد به رهبری "معاذ الخطیب" از فعالان سیاسی دینی سوریه چندی پیش با حضور تعداد بیشتری از نمایندگان طیف های مختلف مخالفان تشکیل شد و هم اکنون در قاهره مستقر است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی نیز ضمن به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان اسد از کمک بلاعوض 100 میلیون دلاری کشورش به این مجموعه خبر داد.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در انتقاد از به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان اسد از طرف آمریکا گفت که این کشور به دنبال پیروزی مسلحانه این ائتلاف است.

وزیر خارجه آلمان هم در واکنش گفت: این انتقاد بی اساس است. روسیه باید اعتراف کند که دوره حکومت اسد در سوریه، به پایان رسید.

همزمان شهر دمشق شاهد سه انفجار در مقابل وزارت کشور بود که منجر به کشته شدن 11 نفر شد.

علاوه بر این، درگیری ها میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در مناطق مختلف سوریه از جمله اطراف پایتخت ادامه دارد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد حکومت سوریه موشک های اسکاد را از دمشق علیه مواضع مخالفان مسلح در شمال این کشور شلیک کرده است.

سوریه از 20 ماه پیش تاکنون با موجی از ناآرامی ها و خشونت های داخلی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی میان ارتش و نیروهای مسلح هوادار حکومت از یک سو و مخالفان مسلح از سوی دیگر تبدیل شده است.

مخالفان مسلح برای سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تلاش می کنند.

گفته می شود در خشونت های 20 ماهه سوریه حدود 50 هزار نفر کشته شده و نیم میلیون نفر آواره شده اند.

۱۳۹۱/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...