نسخه چاپی

كشف یك اختلاس دولتی جدید؛ این بار در كرمان

كشف يك اختلاس دولتي جديد؛ اين بار در كرمان

یك مقام مسئول قضایی از كشف یك اختلاس میلیاردی در اداره كل اقتصاد و دارایی استان كرمان خبر داد.

به گزارش نما ، با وجود شدت گرفتن تلاش ها در قوه قضائیه برای مبارزه با فسادهای کلان اقتصادی در دستگاه های اجرایی خصوصا از زمان تصدی آیت الله رئیسی بر مسند ریاست قوه قضائیه، مفسدان اقتصادی، اختلاس گران ، استفاده کنندگان از اموال عمومی به طور غیرقانونی و … نیز همچنان به اعمال مجرمانه خود ادامه می دهند.

هر از چندی خبر کشف یک فساد کلان و دستگیری مجرمان توسط دستگاه قضا منتشر می شود اما به نظر می رسد عوامل و زیرساخت هایی که زمینه ساز این مفاسد است آن طور که باید و شاید مورد بررسی قرار نمی گیرد و برطرف نمی شود.

در تازه ترین تحول این حوزه، یک مقام مسئول قضایی به کشف فساد در اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان اشاره کرده و در اینباره گفته است: مدیرکل این اداره در بازداشت به سر می برد و علاوه بر این فرد، ۵۰ نفر از دیگر مسئولان و دست اندرکاران این اداره و مرتبطین با این پرونده فساد نیز به دستگاه قضایی احضار شدند اما مجموع بازداشت شدگان این پرونده تاکنون دو نفر است.

اختلاس میلیاردی و کشف سکه های طلا از متهمان

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان حجم فساد کشف شده در پرونده فساد اداری اداره کل اقتصاد و دارایی استان را تاکنون ۱۳ میلیارد ریال اختلاس و ارتشاء برشمرد و اظهار کرد: ۳۲ قطعه سکه بهار آزادی نیز به عنوان اموال حاصل از جرم در این پرونده شناسایی و توقیف شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای فرامین مقام رهبری و بنا به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر مبارزه گسترده و بی امان علیه فساد اداری و اجرائی، در سال جاری در پرونده های متعدد بیش از ۵۰ نفر از مسئولین اداری و اجرایی استان احضار شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

سالاری گفت: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه ، تحصیل مال از طریق نامشروع ، تضیییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی و … از سوی این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته و ۲۰ نفر  از این افراد بازداشت شده اند.

کاما پرس

۱۳۹۹/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...