نسخه چاپی

با آرمان گرایی و بلندپروازی به جایی نمی رسیم؛

مطالبه عمومی از رئیس جدید فدراسیون فوتبال

عکس خبري -مطالبه عمومي از رئيس جديد فدراسيون فوتبال

باید مطالبات مردم علاقه مند ورزش و فوتبال را با كار شبانه روزی و به كار گیری كارشناسان و متخصصان امر پاسخ داد.

احمد میرزا ییان- بعد از مدتها انتظار بالاخره مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار شد و این رشته پرطرفدار و پرجاذبه رئیس خود را شناخت.

اصلاح اساسنامه که سالها به درازا کشیده شده بود ،این فرصت را به طیف ها و گروههای مختلف داد تا با مشارکت در بحث انتخابات ،توان و ظرفیت خود را برای اصلاح مدیریت مساله دار فوتبال کشور نشان دهند.

اگر چه این بار تعداد اعضاء مجمع افزایش چشمگیری یافته بود و ۸۷ نفر آرا خود را به صندوق ریختند ،اما کماکان بحث معماری و مهندسی انتخابات تمام فعالیتها و تلاشهای انجام شده را تحت تاثیر قرار داد و ایجاد فضای سالم و مبتنی بر عدالت را از انتخابات سلب کرد.

این بار هم روسای هیات های فوتبال کشور نقش مهمی در انتخاب عزیزی خادم ایفا کردند.تغییر در بسیاری از هیاتها در آستانه انتخابات و قرابت ها و همسویی آنها با تفکرات مهدی تاج و بهاروند، تا حد زیادی بر روند انتخابات اثر منفی گذاشت!

فوتبالی ها که با ورود کیومرث هاشمی ،مصطفی آجرلو و علی کریمی امیدوارانه به قضایا می نگریستند ،اما روند انتخابات و نشستهای آشکار و نهان فدراسیون نشینان و دار و دسته آنها به فوریت امیدها را به یاس مبدل کرد.

برگزاری انتخابات هیات فوتبال تهران که چند روز جلوتر انجام شد،با توسل و تمسک به تمام اهرم های شناخته شده در پشت صحنه صورت گرفت تا مدیریت شیرازی در فوتبال پایتخت ۱۶ ساله شود.

این ایده و تفکر در انتخابات فدراسیون فوتبال هم جاری و ساری بود.

جدا از انتخاب عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال ،باید ایراد اصلی را متوجه انتخاب اعضاء هیات رئیسه دانست.

این نفرات باید بازوهای اجرایی رئیس جدید باشند.خیلی از این نفرات در استانهای خود هم شناخته شده نیستند و حضور موثری را آنجا ندارند.

این ضعف عمده و عدم توانایی بالقوه در هیات رئیسه را باید از نکات تاریک مجمع تلقی کرد. اگر عناصر شناخته شده، با تخصص ها و توانایی‌های مورد نیاز در هیات رئیسه قرار می گرفتند،در امور جاری فدراسیون یقینا کمک حال عزیزی خادم می شدند.

رئیس جدید در برنامه های خود از کار تیمی سخن گفته است ،حال آنکه نایب رئیس اول پیشنهادی او (قنبرزاده) پیش از انتخابات انصراف داد و نایب رئیس دوم (بهاروند)رد صلاحیت شد.

طیف گسترده ای از کارکنان فدراسیون هم چند روز قبل از برگزاری مجمع با صدور بیانیه ای عزیزی خادم را فاقد شاخصه های اولیه برای ریاست فدراسیون دانستند!

مجموعه این عوامل گویای این نکته کلیدی است که فوتبال ما برای رسیدن به ساحل نجات راهی دشوار در پیش دارد.

باید مطالبات مردم علاقه مند ورزش و فوتبال را با کار شبانه روزی و به کار گیری کارشناسان و متخصصان امر پاسخ داد.

در برهه کنونی یکی از وظایف خطیر و اصلی عزیزی خادم حمایت از تیم ملی و راهیابی ایران به جام جهانی است.در فرصت کوتاه باقیمانده باید به جد این پروسه را طی کرد و در مصاف با عراق و بحرین راه صعود را پیمود.

بحث برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز هم از جمله مشکلاتی است که باید از مباحث دیپلماسی ورزش کمک گرفت.

در این زمینه فوتبال ما هیچگاه توفیقی نداشته و اصولا با روش و مشی دیپلماسی ورزش آشنایی نداریم.

۱۳۹۹/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...