نسخه چاپی

از كجا بفهمیم گوشی موبایل‌مان هك شده است؟

عکس خبري -از کجا بفهميم گوشي موبايل‌مان هک شده است؟

بهتر است هرچه زودتر با نشانه‌های هك شدن گوشی‌تان آشنا شوید تا سریع‌تر از دزدیده شدن اطلاعات‌تان جلوگیری كنید.


به گزارش نما، در دنیای امروز با گسترش دزدی‌هایی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، حفظ اطلاعات شخصی شما بسیار حیاتی و مهم است. اما کمتر کسی است که از امنیت دنیای مجازی و گوشی همراه خود اطلاعات کافی داشته باشد و این می‌تواند باعث دزدی اطلاعات و هک شدن گوشی شما شود. بهتر است هرچه سریع‌تر با نشانه‌های هک شدن گوشی‌تان آشنا شوید تا مانع از دزدیده شدن اطلاعات‌تان شوید.

وجود برنامه‌های اتفاقی

ممکن است به سراغ گوشی‌تان بروید و ببینید برنامه‌هایی بر روی گوشی شما نصب شده است که به یاد نمی‌آورید خودتان آن‌ها را نصب کرده باشید یا به چه علت بر روی گوشی شما وجود دارند. این برنامه‌های جدید به راحتی و به سرعت کار می‌کنند و برنامه‌های قدیمی شما کند شده یا از کار افتاده‌اند.

خالی شدن سریع شارژ گوشی

شما گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنید و بعد از یک ساعت مشاهده می‌کنید در عین اینکه باتری گوشی شما سالم است، شارژ آن به ۷ درصد رسیده و خالی شده است.

هنگ کردن گوشی

بعد از خالی شدن سریع شارژ گوشی، سرعت استفاده از برنامه‌ها بسیار پایین می‌آید و حتی بدون استفاده از گوشی وقتی به آن دست می‌زنید متوجه می‌شوید گوشی شما داغ شده است؛ این به معنی وجود برنامه‌های مخفی بر روی گوشی شما است که در حال کار کردن هستند و دمای گوشی شما را بالا می‌برند.

فعالیت‌های غیر مستقیم

بدون آن‌که با گوشی‌تان فعالیتی انجام داده باشید، برنامه‌ای به یک‌باره باز می‌شود یا شماره‌ای گرفته می‌شود و حتی تلاش می‌کنید گوشی‌تان را خاموش کنید، اما گوشی خاموش نمی‌شود.

نویز

ممکن است به تازگی در محلی که همیشه به راحتی در آن با گوشی همراه خود کار می‌کردید و تماس می‌گرفتید در حال حاضر به سختی تماس می‌گیرد یا صدا اکو می‌شود یا نویز می‌شنوید. این به این معنی است که گوشی شما در حال شنود شدن است.

بالا رفتن مصرف اینترنت

اگر هیچ تغییری در میزان مصرف شما از اینترنت ایجاد نشده است، اما با این مسئله مواجه شده‌اید که بسته اینترنت شما و دیتا به سرعت مصرف شده، نشانه‌ای از هک شدن گوشی شما است.

منبع: رکنا

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...