نسخه چاپی

رئیس سازمان انرژی اتمی:

طرفی كه برجام را ترك كرده اول باید به آن بازگردد

عکس خبري -طرفي که برجام را ترک کرده اول بايد به آن بازگردد

رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبكه آمریكایی «پی‌بی‌اس» گفت این آمریكا بوده كه توافق هسته‌ای را ترك كرده و حالا طرفی كه باید گام اول را بردارد، واشنگتن است.


به گزارش نما، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» گفت این آمریکا بوده که توافق هسته‌ای را ترک کرده و حالا طرفی که باید گام اول را بردارد، واشنگتن است.

صالحی در خصوص مباحث پیرامون برجام و برنامه هسته‌ای ایران گفت: توافق هسته‌ای، چیزی که منظور من هست--بهتر است بگوییم مسئله ساخته و پرداخته شده توافق هسته‌ای، توافق ایران--این یک مسئله فنی است، اما سیاسی‌سازی شده است. بنابراین به نظر می‌رسد ما باید از ابزار سیاسی برای حل آن استفاده کنیم.

وی افزود: ما بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در ایران محدود نکرده‌ایم اما بخش دیگر توافق داوطلبانه که خود را به آن در برجام متعهد کرده بودیم که پروتکل الحاقی بود، آن را کنار گذاشته‌ایم.

علی‌اکبر صالحی در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوالی درباره خوشحالی ایران از روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا گفت: ما به اقدامات آن‌ها نگاه می‌کنیم. اما تاکنون که از روی کار آمدن آقای بایدن گذشته، گرچه قول داده بود به نوعی به برجام بازگردد، هنوز به قول خود عمل نکرده است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...