نسخه چاپی

مجموع كمك‌های مردمی به زلزله‌زدگان سی‌سخت به ۹ میلیارد تومان رسید

مجموع کمک‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان سي‌سخت به ? ميليارد تومان رسيد

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: تاكنون مجموع مشاركت‌های مردمی به هموطنان زلزله‌زده سی‌سخت، به رقم ۹ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش نما ، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره آخرین میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای کمک به زلزله زدگان سی سخت گفت: تاکنون مجموع مشارکت‌های مردمی به هموطنان آسیب دیده از این زلزله به رقم ۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی توضیح داد: از این رقم ۲.۵ میلیارد مربوط به کمک‌های نقدی و ۶.۵ میلیارد تومان مربوط به کمک‌های غیرنقدی مردم به آسیب دیدگان زلزله سی سخت است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در خصوص نحوه استفاده از این مبالغ عنوان کرد: بخش زیادی از کمک‌های مردمی صرف توزیع بسته‌های غذایی شده و علاوه بر این نیز برای تأمین و توزیع اقلام غذایی و مورد نیاز در ایام نوروز، از محل کمک‌های مردمی برنامه‌ریزی شده است.

نصیری در خصوص محل هزینه کرد کمک‌های نقدی نیز تصریح کرد: قرار است این ارقام با اولویت بندی و به صورت ویژه برای مرحله بازسازی منازل آسیب‌دیدگان هزینه شود.

وی با بیان اینکه فراخوان سازمان داوطلبان برای جمع‌آوری این کمک‌ها به صورت ملی نبوده است، اظهار کرد: این فراخوان تنها در سطح استان‌ها و به منظور هدایت کمک‌های خیرین انجام شد. با این وجود جمع‌آوری این رقم آن هم با یک فراخوان استانی کار بزرگی است و از تمامی مردم ایران سپاسگزاریم.

نصیری در خصوص برنامه سازمان داوطلبان برای ایام نوروز نیز ابراز داشت: بنا بر اعلام رئیس جمعیت هلال احمر، یکی از مهمترین مأموریت‌های این جمعیت در نوروز امسال حضور در بخش‌های مرزی کشور و ارائه خدمات سلامت برای مقابله با ویروس کرونا  است. در این زمینه نیز سازمان داوطلبان مأموریت تأمین نیروی انسانی و حضور داوطلبان در مناطق مرزی را بر عهده دارد.

مهر 

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...