نسخه چاپی

«لجان شعبیه» بسیج مردمی برای نجات سوریه

عکس خبري -«لجان شعبيه» بسيج مردمي براي نجات سوريه

لجان شعبیه یا همان نیروهای دفاعی مردمی سوریه متشكل از گروه‌های مردمی شیعه، سنی، علوی و مسیحی است كه با توجه به مناطق مختلف این كشور شكل گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حدود دو سال است که کشور سوریه با وجود گروه‌های مسلح و تروریستی در نقاط مختلف با مشکلاتی مواجه شده که این معضلات کم کم رنگ و بوی مسلحانه به خود گرفت تا جایی که اکنون ارتش و نیروهای نظامی دولت سوریه بوسیله توپخانه و گروه‌های ویژه با آنها مقابله می کند.

از طرفی نیز این گروه‌ها با تجهیز شدن از سوی برخی کشورهای مخالف دولت سوریه اقدام به بمب گذاری و شلیک خمپاره به مناطق طرفدار دولت و ترور افراد تاثیرگزار کرده است.

این گروه‌ها که به ظاهر به دنبال آزادی در سوریه هستند اقدام به بمب گذاری در مناطق مسکونی می‌کنند که منجربه کشته و زخمی شدن مردم بی‌گناه سوریه می‌شود.

در پی اقدامات تروریستی مسلحانه در سوریه مردم این کشور به فکر تامین امنیت خود در کنار ارتش افتادند و از حدود 6 ماه پیش «لجان شعبیه» شکل گرفت.

لجان شعبیه یا همان نیروهای دفاع مردمی سوریه متشکل از گروه‌های مردمی شیعه، سنی، علوی و مسیحی است که با توجه به مناطق مختلف این کشور شکل گرفته‌اند.


جوانان و نیروهای داوطلب برای دفاع از نظام سوریه زیر نظر دولت در مناطق مختلف آموزش‌های نظامی را دیده و مسلح شده‌اند.

لجان شعبیه با برپایی ایست‌های بازرسی و گشت در شهرها امنیت را بالا برده‌اند و مانع از ورود افراد مسلح به برخی مناطق شده‌اند.

به عنوان مثال امنیت محله زینبیه نیز با لجان شعبیه است که با توجه به حضور شیعیان در آن منطقه، جوانان شیعه در آنجا با برپایی ایست بازرسی، امور امنیتی را به دست گرفته‌اند.

این جوانان تامین امنیت حرم حضرت زینب(س) و حرم حضرت رقیه(س) را نیز به عهده گرفته‌اند و در این راستا درب این حرم‌ها با توجه به شرایط در ساعات خاصی بسته می‌شود.


البته حضور در این گروه‌ها به این راحتی‌ها هم نیست و خطراتی را متوجه اعضای آن می‌کند زیرا تروریست‌ها و افراد مسلح سوری، این افراد را شناسایی و اقدام به ترور و ربودن آنها می‌کنند.

گروه‌های تروریستی همچنین مردم عادی و کاسبان سوری را تهدید می‌کنند که با لجان شعبیه همکاری نکنند که درصورت همکاری مردم با این گروه‌ها، تهدید خود را عملی کرده و تاکنون شاهد چندین بار بمب گذاری در منطقه جرامانا و کشته و زخمی شدن مردم و کودکان بیگناه شده است.


سپردن امنیت بخشی از شهرها این فرصت را برای ارتش سوریه فراهم کرده تا بتواند با نیروهای بیشتری در صحنه‌های درگیری با تروریست‌ها ظاهر شود.

این اقدام دولت برای دخالت و حضور مردم در تامین امنیت و مشارکت در حکومت می‌تواند راهگشای معضلات سوریه باشد و با حضور مردم قطعا تروریست‌ها و گروه‌هایی که توسط برخی کشورها و در راستای خواست آمریکا مسلح شده‌اند با شکست مواجه خواهند شد.

۱۳۹۱/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...