نسخه چاپی

نهایی شدن بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس...

عزم جزم قوا برای نهایی كردن بودجه1400

عکس خبري -عزم جزم قوا براي نهايي کردن بودجه1400

با در نظر گرفتن این موضوع كه چندماه بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است و صلاح نبود در این مدت دولت با بودجه موقت كشور را اداره كند با تمامی ایراداتی كه كارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس به بودجه 1400 داشتند اما آن را به تصویب رساندند تا مانع شایع تراشی ها و جنگ روانی تقابل بین دولت و مجلس شود.

به گزارش نما لایحه ی بودجه ی 1400 جز معدود لوایحی بود که در طول تاریخ انقلاب اسلامی کلیات آن توسط نمایندگان مجلس رد شد چرا که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس بر این باور بودند که سال جاری با بودجه سه دوازدهم آغاز می‌شود؛ اما دولت در عرض کمتر از 14 روز کلیات بودجه را مورد اصلاح قرار داد و آن را به مجلس ارسال کرد و مجلس هم در کمترین زمان ممکن بودجه را مورد برسی قرار داده و با مقداری تغییر آن را به تصویب رساند . در این میان شورای نگهبان بخش‌هایی از بودجه را مبهم و بخش‌هایی را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با ببرسی بودجه 1400موارد مغایر باسیاست‌های کلی نظام را مشخص کرد و دوباره به مجلس فرستاد. حال مجلس قرار است طی روزهای اینده اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را اعمال کرده و بودجه را برای اجرا به دولت ابلاغ کند
با در نظر گرفتن این موضوع که چندماه بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است و صلاح نبود در این مدت دولت با بودجه موقت کشور را اداره کند با تمامی ایراداتی که کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس به بودجه 1400 داشتند اما آن را به تصویب رساندند تا مانع شایع تراشی ها و جنگ روانی تقابل بین دولت و مجلس شود.
درست است ایراداتی که از سوی شورای نگهبان مطرح شده بسیار زیاد بوده است اما بخش عظیمی از این ایرادها مربوط به وجود ابهام در لایحه بودجه بوده است که از طرق برگزاری جلسات و توضیحات نمایندگان رفع گردیده است و همیشه این‌گونه ایرادات در بودجه وجود داشته است.
صرف نظر از انتقادهایی که به عملیاتی بودن بوودجه 1400 وارد است اگر تمامی دستگاه های کشور به صورت هماهنگ و در راه تحقق پیشرفت و پیشبرد اهداف کشور عمل کنند هیچ مانعی نمی تواند سد راه آن ها شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...