نسخه چاپی

حمله پهپادی جدید یمن به عمق خاك سعودی

عکس خبري -حمله پهپادي جديد يمن به عمق خاک سعودي

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، امروز از حمله مجدد یگان پهپادی ارتش و كمیته‌های مردمی یمن به عمق خاك سعودی خبر داد.


به گزارش نما، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی، با سه فروند پهپاد، بار دیگر عمق خاک سعودی را هدف قرار داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، امروز (دوشنبه - ۱۵ مارس) اعلام کرد: «به فضل الهی یک عملیات [جدید] علیه اهداف نظامی در فرودگاه بین‌المللی «أبها» در شهر أبها، مرکز منطقه «عسیر» و پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط با سه فروند پهپاد از نوع قاصف K۲ با موفقیت انجام شد.»

وی با اشاره به اینکه این هدف‌گیری با دقت بالایی انجام شد، افزود:« این عملیات در چارچوب حق طبیعی و قانونی ما در پاسخ به جنایات متجاوزان و تداوم محاصره آنها علیه یمن صورت گرفت.»

این عملیات یک هفته پس از عملیات «توازن الردع السادسة» (موازنه پاسخگویی ششم) که با هشت موشک‌ بالستیک و ۱۴ پهپاد علیه عمق خاک سعودی انجام شد، صورت می‌گیرد.

امروز ائتلاف سعودی ادعا کرده بود که یک فروند پهپاد یمن را در خمیس مشیط رهگیری و منهدم کرده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اوایل سال ۲۰۱۹، از پهپاد قاصف k۲ با انجام یک ماموریت تهاجمی ویژه علیه نشست شماری از مقامات برجسته مزدوران سعودی – اماراتی - آمریکایی در پایگاه هوایی العند در استان لحج رونمایی کرد.

از مهمترین قابلیت‌های این پهپاد این است که می‌تواند با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ده متری بالای هدف منفجر شود و ترکش‌های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می‌گویند که قطر دایره انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد.

یحیی سریع در زمان رونمایی این پهپاد گفته بود: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپادهای قاصف K۲ مجهز است و موشک‌های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از آن رونمایی خواهد کرد. رادارها نمی‌توانند این پهپاد را رهگیری کنند و ما این توانایی را داریم که هر روز یک پهپاد تولید کنیم».
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...