نسخه چاپی

در روز اول چندنفر برای نامزدی ریاست جمهوری مصر ثبت نام كردند

در اولین روز از اعلام آغاز ثبت نام از نامزدهای شركت در انتخابات ریاست جمهوری مصر، 55 نفر با مراجعه به شعب مربوطه جهت نامزدی در این انتخابات ثبت نام كردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، کمیته مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، در اولین روز از اعلام آغاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر 55 نفر قصد خود مبنی بر نامزدی در این انتخابات را اعلام و به این ترتیب ثبت نام کرده‌اند.

در بیانیه منتشره توسط کمیته عالی انتخابات مصر اظهار شده که افراد ثبت نام کننده جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر دارای گرایشات و دیدگاه‌های سیاسی مختلفی بوده‌اند که میان لیبرالیسم و اسلام‌گرایی و حتی بازماندگانی از رژیم سابق در نوسان بوده است.

این کمیته تاکید کرده است که انتظار می‌رود، تعداد ثبت نام کنندگان جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر باز هم افزایش یابد. بر اساس تاریخ اعلام شده این انتخابات در 23 و 24 ماه می آینده برگزار خواهد شد.

اما از مهمترین چهره‌هایی که در اولین روز برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

"عمرو موسى"، دبیرکل سابق اتحادیه عرب و وزیر خارجة دوران مبارک؛ "عبد المنعم أبو الفتوح"، پزشک و عضو سابق جماعت اخوان المسلمون؛ "حازم صلاح أبو إسماعیل"، وکیل و مبلغ اسلامی،‌ " بثینة کامل"، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی؛ سرلشکر "احمد شفیق"، نخست‌وزیر سابق مصر؛ "منصور حسن"، وزیر سابق اطلاع رسانی و رئیس شورای مشورتی؛ "حمدین صباحی"، بنیانگذار حزب الکرامة الناصری مصر و مؤسس روزنامه الکرامة و نماینده سابق مجلس ملت؛ "ممدوح قطب"، رئیس سابق سرویس اطلاعات و امنیت عمومی؛ "محمد سلیم العوا"، وکیل و اندیشمند اسلامی؛ سرلشکر "حسام خیر الله "، نایب رئیس سابق سرویس اطلاعات و امنیت عمومی مصر؛ سفیر "عبد الله الأشعل"؛ سرتیپ "محمد حسنی مبارک"، پسر عمومی رئیس جمهور مخلوع مصر.

ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر تا اواخر آوریل ادامه می‌یابد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...