نسخه چاپی

شیكاگو به یك جهنم پر از جرم و جنایت تبدیل شده است/ فقر در آمریكا به مرحله انفجار رسیده است

عکس خبري -شيکاگو به يک جهنم پر از جرم و جنايت تبديل شده است/ فقر در آمريکا به مرحله انفجار رسيده است

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریكایی نرخ جرم و جنایت در ۳۴ شهر بزرگ آمریكا طی سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

به گزارش نما مایکل اشنایدر نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی به بررسی وضعیت اقتصادی و اجتماعی در آمریکا پرداخت و نوشت: نمی‌دانم چه دلیلی دارد که کسی در مقطع کنونی بخواهد در شیکاگو زندگی کند. بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، «بیش از ۱۱۷۰۰۰ نفر از اعضای باندهای تبهکار» [۱] در حال حاضر در این شهر سکونت دارند و خشونت به‌قدری است که همواره عنوان اخبار را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می‌دهد.


محله‌ها به منطقه جنگی شبیه شده‌اند

این نویسنده اذعان کرد: برخی از مناطق مرفه‌نشین شیکاگو هنوز جذاب به نظر می‌رسند، اما بسیاری از محله‌ها به چیزی شبیه منطقه جنگی تبدیل شده‌اند. کلیساهای بزرگ، بیمارستان‌ها، و کارخانه‌ها که زمانی بسیار زیبا و جذاب بودند، اکنون در سرتاسر شهر دارند خراب می‌شوند و می‌پوسند[۲]. بازار پرجنب‌وجوش مواد مخدر آنهم جلوی دید همگان[۳] موجب شده تا مشتریان از ترسشان به سمت کسب‌وکارهای محلی نروند. متأسفانه، واقعیت آن است که کل کشور به سمت همان مسیری می‌رود که شیکاگو در آن افتاده است.

شیکاگو سال گذشته یکی از شهرهای دارای بیشترین قتل در دنیا شناخته شد، اما هیچکس انتظار نداشت نرخ قتل «بیش از ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۰»[۴] افزایش یابد...

پلیس شیکاگو ارقام نهایی جرم و جنایت در شیکاگو در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. این ارقام نشان می‌دهند که تیراندازی و قتل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۲۰، تعداد ۷۶۹ قتل اتفاق افتادند که یک افزایش قابل توجه را در مقایسه با تعداد ۴۹۵ قتل در سال ۲۰۱۹ نشان می‌داد.

در خصوص تیراندازی، شهر شیکاگو سال گذشته ۳۲۶۱ مورد تیراندازی را ثبت کرد که در مقایسه با رقم ۲۱۴۰ مورد تیراندازی در سال ۲۰۱۹ یک افزایش چشمگیر را نشان می‌دهد. تعداد قربانیان تیراندازی نیز در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۳۳ نفر افزایش یافت. این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۵۹۸ نفر بود.

فرار مردم از شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی

در همین حال، مردم همچنان به شکل گسترده از شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی می‌گریزند. در حقیقت، رسانه‌های انگلیسی خروج دسته‌جمعی که در سال ۲۰۲۰ شاهدش بودیم را «تاریخی» [۵] توصیف کرده‌اند...

ایالت ایلینوی در فاصله جولای ۲۰۱۹ تا جولای ۲۰۲۰ برای هفتمین[۶] سال پیاپی کاهش جمعیت را ثبت کرد، اما کاهش جمعیت طی این مدت از تاریخی بود ــ ۷۹۴۸۷ نفر طی مدت مزبور ایالت را ترک کردند که بالاترین رقم از زمان جنگ جهانی دوم و دومین رقم بالا در میان ایالات بر حسب ارقام خام یا درصد جمعیت محسوب می‌شود. موارد بزرگ‌تر کاهش جمعیت طی سال‌های متمادی موجب شده‌اند تا ایالت ایلینوی بزرگ‌ترین کاهش جمعیت بر حسب ارقام خام و دومین کاهش بزرگ جمعیت بر حسب درصد را از سال ۲۰۱۰ تاکنون تجربه کند. این ایالت طی مدت مذکور یک افت جمعیت ۲۵۳۰۱۵ نفری را تجربه کرده است ــ که سه برابر بیشتر از ایالات دیگر است.

اینکه چرا بسیاری از مردم به سراغ جاهای بهتر می‌روند قابل درک است، اما دیگر شهرهای بزرگ نیز شاهد افزایش شدید جرم و جنایت هستند.

شیکاگو به یک جهنم پر از جرم و جنایت تبدیل شده است/ فقر در آمریکا به مرحله انفجار رسیده است

افزایش جرم و جنایت در ۳۴ شهر بزرگ آمریکا

بر اساس گزارش یو اس نیوز مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شد، نشان می‌دهد که نرخ قتل در ۳۴ شهر بزرگ آمریکا سال گذشته بطور میانگین ۳۰ درصد[۷] افزایش یافته است...

به گفته کارشناسان، نرخ قتل در ۳۴ شهر آمریکا در سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافت، آنهم در شرایطی که آمریکا از همه‌گیری ویروس کرونا و اعتراضات گسترده ضد وحشیگری پلیس رهایی می‌یابد.

بر اساس گزارشی که کمیسیون ملی کووید ـ ۱۹ و عدالت کیفری اخیراً منتشر کرده است، نرخ قتل در ۲۹ شهر از ۳۴ شهر مورد مطالعه افزایش یافت و سه شهر از بزرگ‌ترین شهرهای موجود در نمونه مطالعه ــ نیویورک، لوس‌آنجلس، و شیکاگو ــ ۴۰ درصدی قربانیان قتل را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند. در حال حاضر، تقریباً همه شهرهای بزرگ دارند ناامن می‌شوند.

جامعه آمریکا در حال فروپاشی است

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: متأسفانه، واقعیت آن است که کل جامعه ما دارد فرومی‌پاشد و این روند طی سال‌های سخت و دشوار پیش روی شتاب می‌گیرد. هرچه که اوضاع اقتصادی بدتر می‌شود، مردم درمانده‌تر می‌شوند و هم‌اکنون نیز روز به روز کسب‌وکارهای بیشتری تعطیل می‌شوند.

فقر در همه جای آمریکا به مرحله انفجار رسیده است

فقر در همه جای آمریکا به مرحله انفجار رسیده و این روند نزول اقتصادی به ویژه به کسب‌وکارهای پایین‌دستی زنجیره غذایی اقتصادی ضربه سختی زده است. با تشدید بحران اقتصادی، کسانی که در حوزه پایین‌دستی زنجیره غذایی فعالیت می‌کنند بطور فزاینده‌ای به سراغ محله‌های مرفه‌نشین می‌روند تا استیصال و درماندگی خود را سر آنها خالی کنند.

کسانی که «ذهنیت رابین‌هودی» دارند، تلاش خواهند کرد تا ادعا کنند که دزدیدن از ثروتمندان و بخشیدن به فقرا به مثابه «عدالت» است، اما چنین چیزی در حقیقت راهی برای توجیه بی‌قانونی افسارگسیخته در خیابان‌هاست.

این نویسنده آمریکایی در پایان هشدار داد: شورش، غارت، و خشونتی که تا به اینجا شاهدش بوده‌ایم، تازه آغاز راه است. وضعیت بدتری در راه است و خیلی زود سرتاسر آمریکا شبیه خیابان‌ها در بدترین قسمت‌های شیکاگو خواهد شد.

[۱] https://news.wttw.com/۲۰۲۰/۰۷/۲۷/critics-say-chicago-police-need-rethink-tracking-gang-members-curbing-violence

[۲] https://www.thrillist.com/lifestyle/chicago/abandoned-buildings-for-urban-exploration-near-chicago

[۳] https://blockclubchicago.org/۲۰۲۰/۱۰/۱۶/garfield-park-businesses-forced-to-close-as-open-air-drug-market-crime-scares-off-customers-with-no-help-in-sight-owners-say/

[۴] https://abc7chicago.com/chicago-shootings-۲۰۲۰-shooting-crime-stats-statistics/۹۲۵۰۳۷۴/

[۵] https://www.dailymail.co.uk/news/article-۹۲۱۱۲۱۷/US-murder-rates-۲۰۲۰-soar-۳۰-cent-no-modern-precedent.html

[۶] https://www.illinoispolicy.org/illinois-sees-worst-population-decline-since-world-war-ii/

[۷] https://www.usnews.com/news/national-news/articles/2021-02-04/2020-homicide-rates-spike-amid-pandemic-police-protests

۱۳۹۹/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...