نسخه چاپی

پیشروی برق آسای نیروهای صنعا به سمت شهر مأرب/ تسلط بر چند منطقه راهبردی جدید

عکس خبري -پيشروي برق آساي نيروهاي صنعا به سمت شهر مأرب/ تسلط بر چند منطقه راهبردي جديد

منابع یمنی از پیشروی نیروهای ارتش و كمیته‌های مردمی یمن به سوی شهر مأرب و عقب نشینی نیروهای ائتلاف و مزدوران آنها با برجای گذاشتن اجساد كشته شدگانشان خبر می‌دهند.


به گزارش نما، مزدوران وابسته به آل سعود منازل شهروندان را در «حیفان» در تعز گلوله باران کردند که براثر آن چهار غیرنظامی زخمی شدند.

همچنین حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به کتاف در صعده یمن ادامه یافت.

منابع یمنی از درگیری‌های شدیدی که در حومه شهر مأرب میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها و القاعده جریان دارد، خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای صنعا موفق به تسلط بر مناطق جدید در ورودی شمالی و غربی شهر شدند.

این منابع بیان کردند: نیروهای صنعا بر «وادی نخلا» یکی از مناطق راهبردی در شمال شهر مأرب مسلط شدند و این همان منطقه‌ای است که نیروهای ائتلاف اولین پادگان نظامی را در زمان شروع جنگ در یمن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ در آن برپا کردند و «مطارح نخلا» و «السحیل» نامیده شد.

منابع یمنی به سیطره نیروهای صنعا بر «وادی نخلا» پس از درگیری‌های سنگین با نیروهای ائتلاف و القاعده که از حمایت هوایی برخوردار بودند، اشاره کردند.

این منابع به فرار نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده به سوی منطقه «الصمده» و اردوگاه‌های آوارگان در «السویداء» و «المیل» با برجای گذاشتن اجساد کشته‌هایشان اشاره کرده و اعلام کردند که با تسلط کامل بر جبهه نخلا و پاکسازی منطقه «ملبوده» -که شامگاه چهارشنبه گذشته- رخ داد به نزدیکی‌های منطقه نظامی سوم وابسته به ائتلاف سعودی و پادگان معروف «صحن الجن» رسیدند.

منابع یمنی همچنین به درگیری در منطقه «إیدات الراء» آخرین منطقه راهبردی که در دست نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شهر است اشاره و بیان کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مناطقی را در غرب منطقه «ذات الراء» به کنترل خود درآوردند.

در جبهه «هیلان» هم نیروهای صنعا موفق به پاکسازی سلسله جبال هیلان پس از سیطره بر مواضع وابسته به ائتلاف در پایین دست «وادی جبل المشجح» شدند.

منابع یمنی گزارش دادند: نیروهای ائتلاف به سمت «تبة المصارف» آخرین بلندی راهبردی که همچنان تحت کنترل آنها قرار دارد و بر غرب مرکز شهر مأرب مسلط است، عقب نشینی کردند.

نیروهای صنعا از «المشجح» به سمت منطقه «الحیله» و «المقهوی» پیشروی کردند و نبرد سنگینی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف و القاعده در این منطقه جریان دارد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...