نسخه چاپی

خاتمی باید رسماً عذرخواهی كند

سید محمود نبویان گفت: عده‌ای مثل خاتمی و بقیه باید بدانند كه جای بسیاری از آنها هم‌اكنون می‌بایست در زندان باشد اما نظام به آنها رحم كرده است.

به گزارش نما، سید محمود نبویان در گفت‌وگو با مشرق افزود: سابقه اصلاح‌طلبان در حمله به دین اسلام یک سابقه مشخص است. آنها تقریباً تمامی اجزای دین و احکام آنرا به تمسخر گرفتند و حتی تا جایی پیش آمدند که ریزترین تعالیم اسلام را نیز در دوره هشت ساله آقای خاتمی مورد هجمه قرار دادند.

نبویان در ادامه و در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید آیا مردم این حرکات اصلاح‌طلبان را فراموش کرده‌اند؟! گفت: به‌هیچ وجه. ضمن اینکه باید این سوابق را در یاد مردم زنده نگه داشت و البته این در حالی است که اصلاح‌طلبان خیال می‌کنند مردم این کارهای آنها را فراموش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خیانت‌هایی که در دوران اصلاحات به مبانی اسلام و تشیع شد قطعا از یادها نمی‌رود، تصریح کرد: مگر آنها نبودند که می‌گفتند اگر امام حسین(ع) شهید شد به دلیل خشونت جدّ ایشان بود؟ مگر آنها نبودند که گفتند باید زیارت عاشورا را تغییر داد چون در آن لعن به کار رفته است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا می‌توان از یاد برد که اصلاح‌طلبان می‌گفتند قرآن مال خدا نیست و باید آنرا عوض کرد؟ مگر خیانتی بالاتر از این هم وجود داشت که در دوران اصلاحات گفته شد که هیچکدام از ائمه اطهار (ع) معصوم نبوده‌اند؟!

نبویان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صبغه فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان در دوران ریاست جمهوری خاتمی تصریح کرد: آنها به لحاظ سیاسی نیز هیچ جایی برای تئوری ولایت فقیه نگذاشتند و بالاترین حملات را نسبت به دین و حملات سیاسی بوجود آوردند.

" آنها حتی از هجوم به مردم هم کم نگذاشتند و در صحبت‌هایشان اینطور گفتند که اگر مرگ موش هم توزیع شود مردم! برای دریافت آن صف می‌کشند."

این جمله را نبویان می‌گوید و ادامه می‌دهد: اصلاح‌طلبان در زمان صدارت خود در عین هجوم به مبانی دینی، نظام سیاسی و مردم باز هم ساکت ننشستند و فتنه تیرماه سال 78 را رقم زدند و در ادامه رخدادهایی مثل قتل‌های زنجیره‌ای نیز توسط آنها بوجود آمد. در واقع آنها کار را به جایی رساندند که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه و در همان مقطع از این گفتند که ممکن است واقعه عاشورا دو مرتبه تکرار شود.

این عضو جبهه پایداری در ادامه با اشاره به فتنه سال 88 نیز تصریح کرد: اصلاح‌طلبان درباره رخدادهای سال 88 نیز باید بگویند که آیا اسرائیل، منافقین، آمریکا و در یک کلام از سروش تا گوگوش از آنها طرفداری نکرده‌اند؟
به بیان دیگر، در فتنه سال 88 حتی رقّاصه‌ها و روشنفکران ضد دین نیز به یاری اصلاح‌طلبان شتافته بودند.

وی با تأکید بر اینکه این وقایع چیزی نیست که از یاد مردم برود خاطرنشان کرد: با همین اوصاف اکنون عده‌ای از آنها مجدداً به صحنه آمده و بیان می‌کنند که ما اصلاً شاید دوباره ریاست جمهوری را بدست بیاوریم.

نبویان در پاسخ به سوال خبرنگار مشرق مبنی بر اینکه فکر می‌کنید چرا با همه وقایعی که برشمردید، ماجرایی مثل کاندیداتوری خاتمی در حال طرح شدن است، گفت: عده‌ای مثل آقای خاتمی و بقیه باید بدانند که جای بسیاری از آنها هم‌اکنون می‌بایست در زندان باشد اما نظام به آنها رحم کرده است.

وی افزود: ما و مردم هیچ چیزی را فراموش نکرده‌ایم. بسیاری از اصلاح‌طلبان باید به اشتباهات و سوابق خود در فتنه سال 88 اعتراف و در ادامه توبه کنند و البته جرم خود را نیز متحمل شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: اگر این روند اتفاق افتاد آنگاه می‌توان به سرنوشت دیگری درباره برخی اصلاح‌طلبان اندیشید با این مبنا که نظام و مردم از اشتباهات و رفتارهای عمدی تعدادی از اصلاح‌طلبان از رأس آنها گرفته تا بقیه بگذرند و اتفاقات دیگری رخ دهد.

"البته آقای خاتمی باید بیاید رسماً عذرخواهی کند و اگر نظام از ظلم او گذشت آنگاه می‌تواند صحبت‌های دیگری را مطرح کند."

این جمله را نیز سیدمحمود نبویان می‌گوید و با بیان اینکه آقای خاتمی در فتنه‌ای که بر کشور گذشت در نقش سران فتنه عمل کرد تصریح می‌کند: من بسیار متعجب هستم که برخی گروه‌های اصلاح‌طلبان از این می‌گویند که آقای خاتمی باید بیاید. این جمله آنها بسیار تا بسیار جرأت می‌خواهد. آنها خیال می‌کنند مردم به آنها توجه ندارند.

وی با تأکید بر اینکه خاتمی مرتکب جرم شده است، می‌افزاید: او باید بواسطه جرم‌هایی که در فتنه مرتکب شد و حمایت‌هایی که پس از انتخابات از موسوی بعمل آورد که بواسطه آنها عده زیادی کشته شدند پاسخ بدهد.

نبویان ادامه داد: جدیداً شنیده‌ایم که آقای خاتمی گفته است من از همان اول هم گفته‌ام که تقلّب نشده است! باید به آقای خاتمی گفت شما دروغ می‌گویید. ضمن اینکه چرا الآن برای بیان این حرف‌ها به فکر افتاده‌اید؟

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبتی از خاتمی در دوران فتنه که مردم را به "مقاومت" فرا خوانده بود تصریح کرد:‌ خاتمی در فتنه سال 88؛ در دفاع از شخص موسوی و حضور اوباش در خیابان‌ها کم نگذاشت. ضمن اینکه هیچوقت هم از حمایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ابراز برائت نکرد، حتی با یک کلمه.

نبویان در ادامه مصاحبه با خبرنگار مشرق گفت: خاتمی به سمت سقوط نظام پیش می‌رفت و تلاش کرد تا جایگاه ایران در جهان تنزّل پیدا کند. تمام اینها خیانت‌هایی است که توسط سران اصلاحات انجام شده‌اند و بیانگر جرم آنهاست.

وی با بیان اینکه خاتمی اول باید جرم خود را پس بدهد، سپس عذرخواهی و توبه کند و آنگاه است که شاید بتواند حرف بزند، تصریح کرد:‌ مردم هیچگاه این نکات را فراموش نخواهند کرد.

این استاد موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مشرق مبنی بر اینکه چرا جریان اصلاحات همواره به "براندازی" ختم شده است؟ گفت:‌ این مسئله به این دلیل است که تئوریسین‌های اصلی اصلاحات، اسلام و ولایت فقیه را قبول ندارند و این در حالی است که نظام ما یک نظام اسلامی و البته مبتنی بر ولایت فقیه است. لذا طبیعیست که نظام اسلامی همواره با آنها به تقابل خواهد رسید.

۱۳۹۱/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...