نسخه چاپی

پروازهای تركیه همچنان ادامه دارند/ هواپیمایی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با كرونا

پروازهاي ترکيه همچنان ادامه دارند/ هواپيمايي تابع تصميمات ستاد ملي مقابله با کرونا

دهقانی زنگنه گفت: پروازها به مقصد تركیه را هنوز متوقف نكرده‌ایم و در صورتی كه ستاد ملی مقابله با كرونا تصمیمی در رابطه با كاهش و یا انجام ندادن پروازها بگیرد ما تابع آن هستیم.

به گزارش نما ،  تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده‌ایم که  یک پرواز برای بازگشت مسافرانی که در انگلیس هستند، انجام دهیم گفت: بسیاری از مسافران در انگلیس درخواست بازگشت داشته‌اند، بنابراین پیشنهاد انجام یک پرواز فوق العاده به این کشور را ارائه کرده‌ایم اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

او ادامه داد:  هنوز دستوری مبنی بر برقراری مجدد پروازهای انگلیس  داده نشده و تمامی پروازها به این کشور متوقف شده است.

این مقام مسئول همچنین درباره آخرین وضعیت پرواز‌های ترکیه و تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این پرواز‌ها به دلیل شیوع شدید ویروس کرونای انگلیسی در ترکیه گفت: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغی در این باره به ما نداشته است.

زنگنه  ادامه داد: البته باید به این موضوع توجه داشت که به هر حال تعدادی از مسافران ترکیه‌ای در کشور ما حضور دارند و تعدادی از ایرانی‌ها هم در کشور ترکیه حضور دارند که بالاخره باید به کشور برگردند و نمی‌توان همه پرواز‌ها را به ناگاه کاملاً متوقف کرد با این حال ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: البته در همه پرواز‌های خارجی و همین پرواز‌های ترکیه، تست منفی کرونا یکی از الزامات برای مسافران است و مسافران باید حتماً تست معتبر منفی کرونا داشته باشند.

 زنگنه با با بیان اینکه با توجه گسترش  ویروس کرونا در کشور ترکیه استقبال مسافران برای  انجام این پرواز و یا انجام تور گردشگری به این کشور بسیار کم شده است، افزود: در روزهای ابتدای سال به صورت گسترده مسافران  برای سفر به این کشور بسیار استقبال می‌کردند اما هم اکنون مسافران هم اقبالی برای این سفر ندارند.

او تاکید کرد: ما هنوز پروازهای خود را به کشور ترکیه متوقف نکرده‌ایم و در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا هر تصمیمی در رابطه با کاهش و یا انجام ندادن پروازها بگیرد ما تابع آن هستیم.

براساس این گزارش روز شنبه ۱۴ فروردین، سعید نمکی وزیر بهداشت، با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه، در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرز‌های هوایی و زمینی با کشور ترکیه و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرد و هم اکنون  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  هر روز به جز روزهای دوشنبه به کشور ترکیه پرواز دارد و در هفته حدود ۵ پرواز انجام می‌شود.


۱۴۰۰/۱/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...