نسخه چاپی

حجت الاسلام آزادیخواه در گفتگو با نما:

تحریم های آمریكا با قرارداد 25 ساله ایران و چین ضربه فنی می شود

عکس خبري -تحريم هاي آمريکا با قرارداد 25 ساله ايران و چين ضربه فني مي شود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد 25 ساله ایران و چین دارای عقبه مطالعاتی است و از طریق آن تحریم های آمریكا ضربه فنی می شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین اظهار داشت: قرارداد 25 ساله ایران و چین، دارای عقبه مطالعاتی فوق العاده قوی و کارآمد است و این عقبه مطالعاتی دو حوزه اقتصادی و سیاسی را شامل می شود.

وی افزود: این قرارداد به این معنی است که روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای مطرحی همچون چین که در بازارهای جهانی نقش دارند، گسترش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از تحریم ایران توسط ابرقدرت های جهانی مانند آمریکا، تدبیر جمهوری اسلامی بر این بود که با دیگر کشورهایی که در تجارت جهانی نقش دارند وارد مذاکره شویم، گفت: چین یکی از کشورهایی است که در حوزه تجارت جهانی بازیگر مهمی محسوب می شود و این قرارداد مزایای بسیاری برای ما به همراه خواهد داشت.

آزادیخواه ادامه داد: در این قرارداد ما به هیچ وجه چیزی را از دست نداده ایم یعنی قرار نیست یک وجب از خاک و آبمان را از دست نمی دهیم و اگر هم شایعاتی در این خصوص مطرح می شود، از سوی جریان نفاق و ضدانقلاب است تا مردم را نسبت به نظام و تصمیمات آن دلسرد و مردد سازند.

وی گفت: براساس این قرارداد، جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خود را مانند نفت و گاز برای توسعه تجارت با چین وارد تعامل و تبادل خواهیم کرد؛ یعنی به چینی ها نفت و گاز می فروشیم و در ازای آن، فناوری های مورد نیازمان را از چین وارد می کنیم و از این کشور برای توسعه بخش های صنعتی و اقتصادی کمک خواهیم گرفت و این یک امر مرسوم در همه کشورهاست و تنها ایران نیست که چنین قراردادی را منعقد می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معقتد است که نمی توانیم دور کشور را دیوار بکشیم و با سایر کشورها رابطه نداشته باشیم؛ لذا این قرارداد سبب می شود تا در آینده روسیه هم به آن بپیوندد و سپس تحریم های آمریکا خنثی خواهد شد؛ به عبارت دیگر تحریم های آمریکا با این قرارداد ضربه فنی خواهند شد.

آزادیخواه در پایان در خصوص شاخصه های دولت جوان انقلابی که رهبر انقلاب برروی آن تأکید کرده اند، گفت: منظور از دولت جوان انقلابی این نیست که حتماً رئیس جمهور باید جوان باشد، بلکه منظور ایشان از این کلمه این است که افراد جوان و باانرژی در دولت آینده حضور داشتند که انگیزه بالایی برای خدمتگذاری، در آنها دیده شود.

۱۴۰۰/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...