نسخه چاپی

فوت ۱۱۰۳ آمریكایی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر كرونا

عکس خبري -فوت ???? آمريکايي در ?? ساعت گذشته بر اثر کرونا

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپكینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌كم یكهزار و ۱۰۳ مورد جدید، شمار قربانیان كروناویروس در ایالات متحده از مرز ۵۵۶ هزار نفر عبور كرد.

به گزارش نما، طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۱۰۳ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۵۵۶ هزار و ۵۰۶ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۵۵ هزار و ۷۰۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۳۰ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۰۳ نفر رسید.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا در آمریکا مجدداً افزایش داشته است و مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور تاحدودی کاهش داشته است.

فوت ۱۱۰۳ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ مترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۳۱ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۳۸ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۵۷۰ هزار و ۲۶۰ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۳۲ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۳۳۵ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۶۰۵ هزار و ۱۰ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا با سه میلیون و ۶۸۲ هزار و ۸۶۱ مورد ابتلا و ۵۹ هزار و ۷۹۹ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۸۰۷ هزار و ۱۱۵ مورد ابتلا و ۴۸ هزار و ۷۲۹ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۹۶ مورد ابتلا و ۵۰ هزار و ۷۰۶ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که موج جدیدی از ابتلای به ویروس کرونا می‌تواند در راه باشد.

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً طی سخنرانی تصریح کرد که مجموع قربانیان کرونا از مجموع کشته‌های دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و ۱۱ سپتامبر بیشتر بوده است.

با این حال، «راشل والنسکی» مدیر مراکز کنترل و پیشگری از بیماری آمریکا طی یک کنفرانس خبری تصریح کرد که یک پنجم از شهروندان ایالات متحده تاکنون به طور کامل واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که به مفهوم آن است که هر دو دوز واکسن مشترک «فایزر-بیون‌تک» یا «مدرنا» را دریافت کرده‌اند.

با این وجود، علی‌رغم ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۳۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۱۱ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۸۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۷۵ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۹۳ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با ۱۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۸ مورد ابتلا و ۳۳۷ هزار و ۳۶۴ مورد فوتی و هند با ۱۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۷۴۶ مورد ابتلا و ۱۶۶ هزار و ۲۰۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

فوت ۱۱۰۳ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا

منبع: فارس

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...