نسخه چاپی

توجه به ظرفیت داخلی راه غلبه بر تحریم

چشم دوختن به دست دشمن، مشكلی را حل نمی‌كند

عکس خبري -چشم دوختن به دست دشمن، مشکلي را حل نمي‌کند

یكی از اصلی ترین چالش های اقتصاد كشورمان كه مسئله ی تولید را با مشكلات فراوانی رو به رو كرده است چشم انتظاری دولت و مسئولان برای گره‌گشایی از مشكلات اقتصادی از برخی كشورها و مذاكرات خارجی است.

شیما احمدی- به گزارش نما یکی از اصلی ترین چالش های اقتصاد کشورمان که مسئله ی تولید را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است چشم انتظاری دولت و مسئولان برای گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی از برخی کشورها و مذاکرات خارجی است. که یکی از مهمترین آنها چشم دوختن دولت در طی این سالها به مذاکرات برجام بود. مذاکراتی که نه تنها تحریم ها را از میان برنداشت بلکه باعث ضربه زدن به خیلی از منافع ملتمان گردید. حال که این توافق بجای برداشتن تحریم ها با تشدید تحریم ها همراه بوده و عملا به یک توافق بی خاصیت تبدیل شده است. مسئولان ما منتظر ابتکار عمل دولت جدید آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی هستند
گره زدن گشایش‌های اقتصادی به تسهیل روابط خارجی سم مهلک برای کشور مان محسوب می شود.با این این حال متاسفانه دولتمردان ما حل مشکلات اقتصادی را به عوامل برون زا گره زده اند که این موضوع مغایر با منافع ملی است.
اگر دولت مردان بجای چشم دوختن به بیگانگان به ظرفیت های بالقوه اقتصادی موجوددر کشور توجه کنند و اگر برای بخشی از موانع تولید همچون انحصار، قاچاق و یا واردات بی‌رویه، سیاست‌گذاری‌های مناسبی را تخاذ نمایند و علاوه بر آن در بخش نظارت و استانداردسازی، عملکرد درست انجام شود خود به خود تولید و اشتغال کشورمان رشد خواهد نمود و با تداوم این رویه گشایش اقتصادی شکل خواهد گرفت
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «گره زدن روند حل مشکلات به تصمیمات دیگران موجب بروز بدترین مشکلات برای کشور می‌شود». این انتظار هیچ مشکلی را حل نکرده و نخواهد کرد و این نگاه باید کنار گذاشته شود.

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...