نسخه چاپی

علیرضا عسگری‌ پناهنده نشده است

مراسم نكوداشت سردار ربوده شده ایران، علیرضا عسگری در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش نما به نقل ایسنا، در این مراسم سردار دقیقی رییس تامین اجتماعی سازمان قضایی نیروهای مسلح و از همرزمان این سردار گفت: عسگری هرکجا باشد، سرباز ولایت و انقلاب است. او در دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی به خصوص در کردستان و سردشت داشت و او در اسارت صهیونیست‌هاست و امیدوارم هرچه زودتر رها شود.

در ادامه سردار سلطان‌آبادی یکی دیگر از هم‌رزمان سردار عسگری به بیان بخشی از دوران زندگی سردار عسگری پرداخت و گفت: سردار عسگری در سال‌های 81 و 82 بنا به اتهامات 19 ماه در بازداشت به سر برد و بعد از 19 ماه از تمام اتهامات تبرئه شد. او با وجود تمام این ناملایمات همواره در خدمت نظام و ولایت بود و شواهد و قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سردار عسگری در سال 85 وقتی برای انجام یک ماموریت به سوریه و پس از آن به ترکیه رفته بود، توسط موساد ربوده شده است .

وی تاکید کرد: برخلاف ترور شخصیتی که علیه او کردند، او پناهنده نشده است و تاکنون هیچ علامتی که نشان دهد او پناهنده شده است، وجود نداشته است و بالعکس تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد که او در هتل جیران توسط نیروهای امنیتی اسرائیل با کمک سازمان اطلاعات ترکیه بازداشت شده است. به طوری که موساد در کتاب دستاوردهای خود، دستگیری او را بیان کرده است.

وی در پایان سخنان خود به بیان خاطراتی از رشادت‌های سردار عسگری در دوران دفاع مقدس پرداخت.

در ادامه سردار احمدی‌مقدم فرمانده کل نیروی انتظامی که از هم رزمان سردار عسگری بود طی سخنانی گفت: سردار عسگری همواره پرتلاش بود. او هیچ‌گاه اهل عافیت‌طلبی نبود و ما نباید به سادگی از کنار پرونده او عبور کنیم. سردار عسگری خدمات فراوانی به نظام داشته است و به نظر می‌رسد پرونده او در جمهوری اسلامی به کار بیفتد.

وی گفت: سردار عسگری پیش از آخرین سفر خود دیداری با من داشت و با توجه به این‌که با واسطه یکی از دوستانش در یکی از جلسات حزبی شرکت کرده بود، از من خواست که تحرکات این حزب را بیشتر مراقبت کنم. این حزب بعدها نقش مهمی در فتنه داشت و این پیش‌بینی سردار عسگری را نشان می‌دهد و این‌که او تا پایان در خط ولایت بود.

در این مراسم همچنین کلیپی از فعالیت‌های سردار بازنشسته علیرضا عسگری برای حاضران به نمایش در آمد.

در مراسم نکوداشت سردار ربوده شده ایرانی، علیرضا عسگری جمعی از شخصیت‌های لشگری و کشوری از جمله امیر دریابان علی شمخانی، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از یاران و هم‌رزمان وی شرکت کرده بودند.

علیرضا عسگری سردار بازنشسته در اوایل سال ۲۰۰۷ طی سفری به ترکیه ناپدید شد.

۱۳۹۱/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...