نسخه چاپی

ضرورت آموزش قبل از ورود به بازار سهام

عکس خبري -ضرورت آموزش قبل از ورود به بازار سهام

عضو شورای عالی بورس، بر ضرورت آموزش قبل از ورود به بازار سرمایه تاكید كرد.


به گزارش نما، ماشاالله عظیمی عضو شورای عالی بورس گفت: بورس بازاری مبتنی بر اطلاعات شفاف، زنده و روزآمد است که یکسری فرصت هایی را به همه ارایه می کند، اما نداشتن اطلاعات عمومی و آموزشهای لازم درباره بازار سرمایه علاوه بر ایجاد مشکل در این بازار موجب زیان سرمایه گذاران نیز خواهد شد.

وی افزود: البته دخالت های دولت و ایجاد امید کاذب، روی تصمیم گیری مردم اثر گذاشته است و ما تذکرات لازم را در مورد این مداخلات داده ایم.

دکتر ماشااله عظیمی عضو شورای عالی بورس، تصریح کرد:ایجاد امید کاذب، عدم هماهنگی قوا با یکدیگر و با بورس، تصمیمات سیاسی، از جمله عوامل موثر در مشکلات بازار سرمایه به شمار می آید که اخبار ضدونقیض و اتفاقات روز نیز به این مشکلات دامن می زند و موجب خسارات به مردم شده است و حتی برخی مردم در ماههای اخیر با فروش اموال زندگی سهام خریدند و متضرر شدند.

وی در ادامه گفت:ولی در عین حال افرادی که از یکسال پیش سهام خریده بودند با وجود ریزش ها منافعی کسب کردند و این نشان می دهد نگاه به بورس باید بلند مدت باشد وورود هیجانی و خروج هیجانی هردو به بازار سرمایه صدمه زده است.

این عضو شورای عالی بورس تاکید کرد:در خصوص اصلاح دامنه ها و نوسانات نامتقارن باید تصمیم گیری لازم صورت گیرد و این اختیار به سازمان بورس و هیات مدیره این سازمان داده شده است که باید بر روی عوامل موثر بر نوسانات بورس بررسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سهم ها و نمادها باید بازارگردان داشته باشند و رها نباشند، افزود:تصمیم گیری های غلط و نابهنگام و اظهار نظرهای غیرتخصصی برخی مقامات و مسئولان درباره سهام عدالت نیز از دیگر عوامل بروز مشکلات در بازار سرمایه بوده است زیرا بازار سرمایه امری کاملا تخصصی است که باید توسط کارشناسان و متخصصان درباره آن اظهار نظر و تصمیم گیری شود.

منبع:بازار

۱۴۰۰/۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...