نسخه چاپی

انتقال ۷۶ مصدوم سوانح ترافیكی ۷۲ ساعت گذشته به مراكز درمانی

انتقال ?? مصدوم سوانح ترافيکي ?? ساعت گذشته به مراکز درماني

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال ۷۶ مصدوم حوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیكی ۷۲ ساعت گذشته به مراكز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش نما ، محمدباقر محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح آخرین فعالیت های گروه های تخصصی امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر در پوشش امدادی به حادثه دیدگان جاده ای و ترافیکی ۷۲ ساعت گذشته در سراسر کشور افزود: این گروه های امدادی در مدت یادشده به ۱۹۰ ماموریت امداد و نجات جاده ای و ترافیکی اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای امداد و نجات جاده ای اعزامی به محل وقوع حوادث جاده ای و ترافیکی سراسر کشور به ۲۳۰ نفر از حادثه دیدگان امدادرسانی شد، گفت: در عملیات های جداگانه ای نیز  ۱۴۲ نفر از مصدومان نجات یافتند، ۷۶ نفر برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل و ۷۷ نفر از آنان نیز در محل درمان سرپایی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین به منظور نجات جان آسیب دیدگان و گرفتاران در میان خودروهای تصادفی ۲۸ مورد عملیات نجات فنی برای (رهاسازی ۴۲ مصدوم در سوانح ترافیکی) با استفاده از ست های هیدرولیک و پنوماتیک نجات از سوی امدادگران و نجاتگران اعزامی به محل وقوع حوادث جاده ای و ترافیکی سراسر کشور انجام شده است.

محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مخ

ایرنا

۱۴۰۰/۱/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...