نسخه چاپی

عباسپور در گفتگو با نما:

دولت قوانین حمایت از تولید را اجرا نمی كند/ واردات بی‌رویه از موانع جدی در رونق تولید است

عکس خبري -دولت قوانين حمايت از توليد را اجرا نمي کند/ واردات بي‌رويه از موانع جدي در رونق  توليد است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس قوانین و مقرراتی را برای حمایت از تولیدكنندگان وضع می كند كه متأسفانه دولت از این قوانین حمایت و تبعیت نمی كند


روح الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نما، اظهار داشت: متأسفانه موانع زیادی در پیش روی تولیدکنندگان داریم. اگر رونق تولید و جهش تولید برای عناوین سال انتخاب می شود یا اگر نظر مقام معظم رهبری در خصوص عمل به عناوین سال تأمین نمی شود به این دلیل است که یک سری از موانع پیش روی تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان بخش خصوصی وجود دارد.

وی افزود: مجلس قوانین و مقرراتی را برای حمایت از تولیدکنندگان وضع می کند که متأسفانه دولت از این قوانین حمایت و تبعیت نمی کند و گاهی به دلیل سومدیریتی که در حوزه دولت وجود دارد، این مشکلات به وجود می آید.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: البته گاهی اوقات اشتباهای صورت می گیرد؛ یعنی شاید قوانین و مقرارتی در حوزه مجلس وجود داشته باشد که این قوانین و مقررات می تواند مانع تولید تلقی شود.

عباسپور تأکید کرد: مجلس قانون تسهیل بازار کسب و کار را به تصویب رسانده اما دولت آن را اجرا نمی کند. همچنین یکی از موانع تولید قاچاق کالا چه در حوزه لوازم خانگی، چه در حوزه نساجی و سایر موارد است. مقام معظم رهبری اجازه داده اند اگر موارد مربوط به قاچاق کالا را حتی در روی کشتی و در وسط دریا هم مشاهده کردید آن را به آتش بکشیم، اما متأسفانه دولت ها به خصوص این دولت این موارد را جدی نمی گیرد. وقتی کالا از خارج به شکل قاچاق وارد کشور می شود و تشریفات گمرکی رعایت نمی شود، خب معلوم است حتی ارزان تر از تولید داخلی وارد کشور می شوند.

او افزود: از سوی دیگر واردات بی رویه توسط دولت و نیز ارائه ارز ترجیحی و گرانی مواد اولیه و قیمت ارز از دیگر موانع پش روی تولیدکنندگان است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست که موانع پیش روی تولیدکنندگان را حذف کند و مشوق هایی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. البته امسال مجلس این مشوق ها را در حوزه مالیاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته است.

عباسپور گفت: اگر دولت قوانین و مقررات را اجرایی نمی کند، مجلس باید طبق ماده 234 تخلفات دولت را به دستگاه قضا اعلام کند تا حساب کار دولت ها به دستشان بیاید.

وی از تشکیل کمیته های مختلف کمیسیون های مجلس برای پیشبرد شعار سال خبر داد و عنوان داشت: قرار بر این است که هر کمیته ای در حوزه تخصصی خود ورود پیدا کند تا قوانین و مقرارتی را که برای تولید مزاحمت وجود دارد را شناسایی و از میان بردارند که یکی از موانع سود بانکی و نظام بانکداری است که باید اصلاح شوند تا نظر مقام معظم رهبری تأمین شود.

۱۴۰۰/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...