نسخه چاپی

منافع ملت را فدای منافع جناحی نكتید

مجلس از منافع ملت محافظت كند

عکس خبري -مجلس از منافع ملت محافظت کند

اخبار منتشر شده از وین حكایت از این موضوع دارد كه شرط بازگشت ایران به برجام لغو تحریم های دوره ی ترامپ است

شیما احمدی- به گزارش نما اخبار منتشر شده از وین حکایت از این موضوع دارد که شرط بازگشت ایران به برجام لغو تحریم های دوره ی ترامپ است
تاکید داشتن بر لغو تحریم هایی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ وضع شده است یک اشتباه استراتژیک است؛ چرا که این تحریم ها از دوران اوباما کلید خورده و زیر ساخت حقوی آن ها در دوران اوباما طراحی شده است. برجام قرار بود تمامی این تحریم ها را از میان بردارد که البته این موضوع تنها بر روی کاغذ ثبت شد و به مرحله ی اجرا در نیامد.
مجلس شورای اسلامی در راستای عدم تعهد غرب، قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب کرد که طبق آن دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف از جمله کشورهای ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند. همچنین در ماده ی 7 این قانون چنانچه کشورهای متعاهد۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه)، نسبت به اجرای تعهدات خود و رفع کامل تحریم‌ها از جمله هسته‌ای، نظامی، حقوق بشری و امثال آن علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند، دولت موظف است گزارش دقیق اقدامات انجام شده را به مجلس ارائه دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز کمیسیون انرژی ارزیابی خود را، به استناد ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه می‌کنند.
تجربه ی برجام به ما ثابت کرد که امتیازات مطرح شده تنها بر روی کاغذ به ایران داده شد که موجب خسارات بیشماری به کشور و مردم عزیزمان گردید اما متاسفانه برخی از چهره‌های جریان اصلاح‌طلبی برجام را یک دستاورد جناحی می دانند و تمام سعی خود را به کار گرفته اند تا انتخابات ریاست جمهوری برجام احیا شود سخنان سفیر فرانسه که گفته است: «تلاش می‌کنیم برجام قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران احیا شود!» یکی از دلایلی است که نشان می دهد که احیای برجام برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم کلید خورده است.
این جریان می خواهند بدون توجه به مصوبه ی مجلس بعضی از امتیازات کوچک را از طرف غربی دریافت کرده و ملت ایران را برای 8 سال دیگر معطل وعده های غرب کنند.
مجلس شورای اسلامی مسیر درستی را در پیش گرفته است و با تاکید بر قانون تصویب شده باید بر مذاکرات نظارت دقیق داشته باشد تا از تاراج شدن منافع ملی توسط جریان سیاسی برای حفظ منافع شخصی و جناحی جلوگیری نماید


۱۴۰۰/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...