نسخه چاپی

لاریجانی: سوال از رییس جمهور پیچیده نیست

عکس خبري -لاريجاني: سوال از رييس جمهور پيچيده نيست

سوال از رییس جمهور چهارشنبه در دستور كار مجلس قرار دارد و نباید به آن نگاهی داشت كه گویا موضوعی پیچیده‌ای است سوال از رییس جمهور چند بند دارد و نباید خیلی آن را بزرگ و پیچیده كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي با حضور در برنامه 22 شبكه دو سيما درباره مسائل مهم سياسي و اقتصادي داخلي با مردم به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ايسنا علي لاريجاني دراين برنامه كه در ساعت 20:50 آغاز شد با ارزيابي از سطح مشاركت مردم در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ از قبل از اين انتخابات طوفاني بر پا شده بود كه شرايط داخلي كشور را نامناسب نشان مي‌داد. برپاكنندگان اين طوفان سعي در متزلزل جلوه دادن جايگاه ايران داشتند.

وي تاكيد كرد:‌ اهميت اين موضوع از اين جنبه بيشتر بود كه انقلابهاي منطقه به ايران به چشم يك پيشرو و يك الگو مي‌نگريستند.

نماينده مردم قم با اشاره به وظايف مجلس در قبال مشاركت مردم در انتخابات گفت: مجلس آينده بايد وقتش را به جاي حاشيه، صرف متن كند. مشكلات اقتصادي نظير تورم، اشتغال و گراني از جمله مسائلي است كه بايد با همكاري مجلس، قوه قضاييه و قوه مجريه حل شود، از آن گذشته رونق اقتصادي نيز از طريق رونق كسب وكار و سرمايه گذاري بايد انجام شود.

لاريجاني تاكيد كرد:‌ رونق اقتصادي در شرايط سياسي آرام محقق خواهد شد.

به گفته وي، مسائل بين‌المللي و منطقه‌اي از ديگر مسائل مهمي است كه بايد از سوي نمايندگان مجلس نهم به صورت مستمر رصد و از ظرفيت‌هاي مجلس در اين باره استفاده شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي از عمكرد مجلس هشتم گفت: در اين مجلس بيش از 300 قانون مهم به تصويب رسيد كه شرايط كلي كشور را منظم مي‌كند. برخي كميسيون‌ها نظير كميسيون‌هاي قضايي و حقوقي و كشاورزي پنج و شش قانون مادر را توليد و به مجلس ارائه كردند و برخي از كميسيون‌ها نيز ضعيف عمل كردند. كميسيون انرژي نيز اكنون دومين قانون خود را به مجلس ارائه داده است.

لاريجاني در ارزيابي از آرايش نيروهاي سياسي در آستانه انتخابات مجلس نهم گفت: يك ليست دادن بي معنا است بايد قبول كرد كه سلايق مختلفي در كشور وجود دارد و تنوع حتما مفيد است و هر چه تنوع معنادارتر باشد و بتواند سلايق مختلفي را پوشش دهد انتخابات عميق‌تر مي‌شود.

وي در حوزه تقنين از نمره 20 به مجلس هشتم 15 داد.

لاريجاني درخصوص تعيين تكليف بودجه سال آينده نيز گفت: دولت بودجه 91 را با دو ماه تاخير و در آستانه انتخابات به مجلس ارائه كرد. طي روزهاي باقيمانده از سال فرصتي براي بررسي لايحه بودجه وجود ندارد بنابراين به دولت تنخواه خواهيم داد.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:‌ تكليف لايحه بودجه سال 91 تا ارديبهشت سال آينده نهايي مي‌شود.

وي درخصوص سوال از رييس جمهور نيز گفت: سوال از رييس جمهور چهارشنبه در دستور كار مجلس قرار دارد و نبايد به آن نگاهي داشت كه گويا موضوعي پيچيده‌اي است سوال از رييس جمهور چند بند دارد و نبايد خيلي آن را بزرگ و پيچيده كرد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...