نسخه چاپی

موانع تولید واكسن كرونا در كشور رفع می‌شود

موانع توليد واکسن کرونا در کشور رفع مي‌شود

رئیس سازمان بازرسی كل كشور گفت: چنانچه اشكال یا موانعی در زمینه تولید واكسن كرونا در كشور وجود داشته باشد به طور قطع پیگیری و رفع خواهد شد.

به گزارش نما ، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز چهارشنبه همزمان با بازدید از روند تولید واکسن در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در کرج افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری فرمودند. یکی  از موانع اصلی که در کشور وجود دارد بورکراسی پیچیده و غیر متناسب با نیاز کشور است و به همین دلیل فرآیندها، دریافت مجوزها و مواردی که باید با سرعت انجام شود، متاسفانه محقق نمی شود که پیگیری و همه موانع رفع خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سایت تولید واکسن کرونا در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در کرج بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه های تولید واکسن قرار گرفت.

وی از دست اندرکاران تولید واکسن کرونا خواست تا چنانچه مانعی در روند کار آنها وجود دارد، مطرح کنند تا سازمان بازرسی در اسرع وقت آن را پیگیری و رفع کند.  

درویشیان گفت: خوشبختانه طی چند ماه گذشته نتایج امید بخشی در زمینه تولید واکسن حاصل شده است و با تلاش دانشمندان و نخبگان عزیز کشور، امروز شاهد پیشرفتهای تحسین برانگیز در رابطه با تولید واکسن کرونا هستیم و قطعا تبدیل شدن ایران به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید واکسن در جهان امکانپذیر خواهد بود.  

وی اقدامات صورت گرفته در مجتمع تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: اگر چه در چند وقت اخیر شاهد خساراتی به علت شیوع این ویروس بودیم، اما از برکات کم نظیر آن می توان به سرعت غیر قابل پیش بینی در تولید واکسن مؤثر کرونا با توجه به تجارب تولید واکسن در انستیتو پاستور ایران اشاره کرد.

درویشیان اظهار امیدواری کرد که به زودی مردم ایران شاهد تزریق واکسن تولید داخل که البته بخشی از آن به کمک کشور کوبا صورت گرفته، باشند.

به گزارش ایرنا، قرار است واکسن کرونای تولیدی کشور کوبا که فاز اول و دوم مطالعه انسانی را در این کشور گذرانده و هم اکنون فاز سه مطالعه انسانی آن در ایران و کوبا در حال انجام است، پس از تایید، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید شود.

ایرنا

۱۴۰۰/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...