نسخه چاپی

قادری: نرمش آمریكا بخاطر نگاه ما به شرق است

عکس خبري -قادري: نرمش آمريکا بخاطر نگاه ما به شرق است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر امروز شاهد نرمش‌هایی از سوی رئیس جمهور آمریكا هستیم به خاطر تفاوتش با رئیس‌جمهوری قبلی این كشور نیست بلكه به خاطر نگاه ما به شرق و امضای تفاهم‌نامه با چین است.


به گزارش نما، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توافقتنامه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ‌امضای این توافقنامه بهترین فرصت برای ماست که با امضای قراردادها در حوزه‌های مختلف بتوانیم از تکنولوژی چین و همچنین از امکاناتی که برای ما براساس این توافق‌ها حاصل می‌شود استفاده کنیم.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که رئیس‌جمهور آمریگا اندکی نرمش نشان می‌دهد به خاطر تفاوتش با رئیس‌جمهوری قبلی این کشور نیست بلکه به خاطر نگاه ما به شرق و امضای توافقنامه با چین است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما دیگر نباید اشتباهات دکتر آقای روحانی را در بحث سیاست خارجی و نگاه وی به غرب تکرار کنیم بلکه باید با امضای توافقنامه با چین و دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند زمینه را برای کاهش فشارهای غرب به ایران و همچنین پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف فراهم آوریم.

قادری خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که همه دنیا اروپای غربی و آمریکا نیست و ما می‌توانیم با امضای توافقنامه‌های مشابه توافقنامه چین با کشورهایی همچون روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی روابطمان را در حوزه‌های مختلف با این کشورها توسعه دهیم و از فواید آن بهره‌مند شویم.

وی افزود: ما باید هر چه زودتر قراردادهایمان با چین در حوزه‌های مختلف را به امضا برسانیم و بتوانیم از امکانات و فایده‌های آن بهره‌مند شویم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نگاه ما به شرق یک تعادل را در مسائل خارجی ما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که غرب فکر نکند می‌تواند با فشارها و تحریم‌هایش باعث مختل شدن کار جمهوری اسلامی ایران شود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...