نسخه چاپی

تولید ۹ كالای بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۹ رشد یافت

توليد ? کالاي بخش معدن و صنايع معدني در سال ?? رشد يافت

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان‌دهنده رشد تولید ۹ كالا از بین ۱۱ محصول منتخب و اصلی بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۹ است.

به گزارش نما ، فولاد خام، محصولات فولادی، کاتد مس، شمش آلومینیوم خالص، کنسانتره زغال‌سنگ، سیمان، همچنین کاشی و سرامیک، شیشه جام و ظروف شیشه‌ای، کالاهایی بودند که در مقایسه با سال ۹۸ با رشد تولید مواجه شدند.

در ۱۲ ماهه سال ۹۹، شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور موفق به تولید ۲۸ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۰۰ تن فولاد خام شدند، آماری که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷.۳ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین تولید محصولات فولادی با رشد ۷.۲ درصدی به ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

در سال گذشته کارخانجات سیمان کشور با ثبت رشد ۱۲.۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۸، موفق به تولید ۶۹ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۰۰ تن سیمان شدند.

برپایه این گزارش، در سال ۹۹، مقدار ۲۹۰ هزار و ۸۰۰ تن کاتد مس (رشد ۱۴.۵ درصدی)، ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ تن شمش آلومینیوم خالص (رشد ۵۵.۵ درصدی) و یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ (افزایش ۲.۵ درصدی) در کشور تولید شد.

کارخانجات داخلی همچنین ۴۴۴ میلیون و ۳۴۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک (افزایش ۱.۷ درصدی)، یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۰۰ تن شیشه جام (رشد ۲.۶ درصدی) و ۷۲۴ هزار و ۲۰۰ تن ظروف شیشه‌ای (رشد یک درصدی) تولید کردند.

در این میان تولید دو کالا نیز در مقایسه با سال ۹۸ با افت همراه بود که شامل آلومینا با ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تن (افت ۱.۸ درصدی) و ظروف چینی با ۵۶ هزار و ۱۰۰ تن (کاهش ۳.۵ درصدی) است.

به گزارش ایرنا، ایران از نظر ذخایر شناسایی شده که سابقه آن مربوط به نیم قرن گذشته است، در بین ۱۵ کشور شاخص جهان جای دارد و نزدیک به ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، شاخصی که به عنوان یک کشور معدنی محسوب می‌شود.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...