نسخه چاپی

خطر سكولاریزم برای حوزه و دانشگاه

رئیس مركز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: دورشدن از سیاست چه در حوزه و چه در دانشگاه یعنی سكولاریزه شدن این دو مركز انسان‌ساز خطری برای آینده كشور است.

به گزارش نما، حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی که در جمع دانشجویان دانشگاه ملایر اظهارداشت: برخورداری از قدرت تحلیل مسائل سیاسی برای دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آینده سازان کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس مرکز حزب مؤتلفه اسلامی تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان اظهار داشت در نگاه رهبری دانشجو باید سیاسی باشد و فعالیت سیاسی داشته باشد ولی معنای فعالیت سیاسی این نیست که حتماً باید علیه دولت و مسئولان و نظام باشد و نباید تصور شود که فعالیت سیاسی در دانشگاه فقط با بد گفتن و فحاشی کردن و با اهانت کردن به این و آن حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت سیاسی یعنی تلاش برای کسب آگاهی بیشتر سیاسی و پیداکردن قدرت تحلیل سیاسی تا دانشجو فریب نخورند زیرا فریب خوردن دانشجو در عرصه سیاسی درد بزرگی است؛ این نوع فعالیت سیاسی نیازمند خواندن و مطالعه

عمیق و مذاکره و مباحثه و این نوع جلسات کارگاهی است.

ترقی دورشدن از سیاست در حوزه و دانشگاه را برای کشور خطری مهم دانست و تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی سکولاریزم را برای حوزه خطر دانستند و تاکید کردند که روحانیت و حوزه نمی‌تواند خود را از مسائل سیاسی نظام و انقلاب جدا بداند، قشر دانشجو هم که آینده سازان کشورند نمی‌توانند نسبت به تحولات سیاسی کشور بی‌تفاوت باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ارزیابی منصفانه شرایط کشور را نشانه بلوغ سیاسی خواند و افزود: در ارزیابی شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور باید نقاط مثبت و منفی را باهم دید و اگر کفه مثبتات و توفیقات سنگین‌تر از منفی‌ها بود برآیند آن را به‌عنوان ارزیابی نهائی محسوب کرد؛ نه مثل بعضی افراد و جریان‌های سیاسی که یا فقط خوبی‌ها را می‌بینند یا اینکه فقط اشکالات و نواقص را می‌بینند و هیچ نقطه مثبتی را نمی‌بینند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی کشور را در حال گذار از شرایط حساس و مهمی در عرصه‌های داخلی و خارجی درحوزه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دانست و افزود: اجلاس اساتید و اندیشمندان دانشگاهی بیداری اسلامی در ایران از نقش مهم رهبری کشورمان در مدیریت فکری بیداری اسلامی حکایت دارد و امروز پیروزی مقاومت در جنگ 8روزه غزه نشان داد که جایگاه مقتدر ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی چقدر مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: وقتی ما در اوج قدرت و اقتدار، شرایط مقاومت را بر اسرائیل برای آتش بس می‌توانیم تحمیل کنیم، وقتی غرب به خاطر مقاومت ملت ما در برابر تحریم ضمن معاف کردن بیش از 10 کشور آماده پذیرش غنی سازی 5% در ایران و لغو بعضی از تحریم‌ها شده است و وقتی که علی‌رغم تحریم‌ها پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف متوقف نشده، چرا عده‌ای ترسو و سازشکار دنبال راه کار سازش و تسلیم در برابر غرب هستند؟

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در بررسی مسائل سیاسی داخلی کشور گفت: گام‌های مهمی در مسیر پیشرفت کشور و در تداوم خدمات دولت‌های قبلی در سه دهه گذشته و این 7 سال برداشته شده که کشور را به جایگاه مهمی به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و علمی در منطقه رسانده ( رده 17 اقتصادی و 11 علمی در دنیا ) و اصولگرایان در این دوره کارنامه درخشانی از خود در سرعت بخشیدن به پیشرفت همراه با عدالت در کشور ارائه دادند و امروز شاهدید که در صنایع پتروشیمی، فولاد، سیمان، خودروسازی، سدسازی، استخراج نفت، تجهیزات نظامی و دفاعی، کشاورزی، راه و ارتباطات چه پیشرفت‌های عظیمی کرده‌ایم که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: البته در کنار این توفیقات عظیم خارجی و داخلی چالش‌هائی هم داریم که با اتحاد و مقاومت و پایداری و ایمان میتوانیم از این چالش‌ها هم براحتی عبور کنیم.

ترقی عدم شایسته سالاری- عدم استفاده مطلوب از مشاوره کارشناسان اقتصادی دلسوز، کم استفاده کردن از ظرفیت عظیم نیروی انسانی اصولگرا و قانون گریزی و عدم توجه به تحزب را از عوامل پدید آمدن چالش‌های اقتصادی، اجتماعی، اختلافات ، انحرافات، حاشیه پردازی‌ها ، کارشکنی‌ها ، مفاسد اقتصادی، بی تدبیری‌ها گرانی‌ها و ... دانست.

وی در عرصه سیاسی مثلث فتنه و انحراف و سکولارها را خطری برای اهداف انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این مثلث شوم که بزرگترین مانع برای الگو شدن نظام جمهوری اسلامی برای ملت‌های بیدار شده اسلامی در منطقه هستند در قانون گریزی، لیبرالیسم فرهنگی، ضعف در تبعیت از ولایت فقیه، نرمش در برابر دشمن ، مخالفت با آرمان‌های امام و انقلاب و بحران زائی و ضدیت با بسیج مشترکند و هرسه جریان نیز مورد حمایت آمریکا و غرب و دشمنان ما بصورت مستقیم و غیر مستقیم هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موئلفه اسلامی در تبیین فتنه جدیدی که در آستانه انتخابات سال 92 در کشور طراحی می‌شود، گفت: ( فتنه ضایع کردن گفتمان اصولگرائی) برای سلب اعتماد مردم از اصولگرایان توسط فتنه گران و منحرفین و بازی خورده های بی بصیرت در حال شکل گیری است.

ترقی تغییر در محاسبات نظام برای تغییر در سیاست‌ها و ساختار سیاسی کشور و روی کار آوردن جریانهای سازشکار را از اهداف مهم فتنه‌گر ان جدید دانست و بیان داشت: کسانی که دستاوردهای عظیم اصولگرایان در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، علمی و اجتماعی را به خاطر دشمنی با این و آن ضایع می‌کنند و در ارزیابی عملکردها انصاف ندارند.

وی تنها راه عبور از فتنه جدید را حفظ ثبات و آرامش جامعه و تقویت بصیرت در مردم و نخبگان و پرهیز از اختلاف افکنی و هوشیاری در برابر توطئه دشمنان و تبعیت از ولایت فقیه دانست.

۱۳۹۱/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...