نسخه چاپی

اختصاصی نما:

پویش ثبت‌نام اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400

عکس خبري -پويش ثبت‌نام اصلاح‌طلبان براي انتخابات 1400

اصلاح طلبان برای اینكه بخواهند در انتخابات 1400 به پیروزی برسند یك مجموعه به نام جبهه اصلاحات ایران را طراحی كرده اند كه به عنوان طراح صحنه انتخابات برای این جریان عمل می كند. این نهاد اجماع ساز بحث و مطرح كردن در مورد نامزد نهایی اصلاح طلبان را به بعد از اظهار نظر اصلاح طلبان موكول كرده اند.

شیما احمدی- به گزارش نما با نزدیک شدن انتخابات 1400 اصلاح طلبان با دو مشکل مواجه شده اند اول کاهش پایگاه اجتماعی این طیف نزد مردم و دوم نحوه ی عبور از فیلتر شورای نگهبان.
با ضعیف بودن کارنامه ی دولت دوازدهم، اصلاح طلبانی که تمام قد از روی کار آمدن این دولت حمایت کرده بودند از پس پاسخگویی به ملت به دلیل حمایت از این دولت برنبامدند از طرف دیگر کارنامه ی افراد متعلق به این جریان آن قدر پر از ابهام است که احراز صلاحيت آنان از طرف شورای نگهبان در هاله ای از ابهام قرار دارد

اصلاح طلبان برای اینکه بخواهند در انتخابات 1400 به پیروزی برسند یک مجموعه به نام جبهه اصلاحات ايران را طراحی کرده اند که به عنوان طراح صحنه انتخابات برای این جریان عمل می کند. این نهاد اجماع ساز بحث و مطرح کردن در مورد نامزد نهایی اصلاح طلبان را به بعد از اظهار نظر اصلاح طلبان موکول کرده اند.
این تصمیم مورد تایید تمامی احزاب سیاسی اصلاح طلب قرار گرفته است . نامزدهای اصلاح طلبان مطابق این تصمیم به میدان آمده و «نهضت ثبت‌نام» را به راه انداخته اند. با این تدبیر کر برای شورای نگهبان سخت خواهد شد و در نهایت ممکن است چند نفری بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و در نهایت پس از تایید صلاحیت به نفع گزینه ای که نهاد اجماع ساز بر سر آن به اجماع کنند کناره گیری کنند .
با توجه به این موضوع گمانه‌زنی‌ها در مورد گزينه پاياني اصلاح‌طلبان یک امر کاملا بیهوده است بنابراین صحبت کردن در مورد گزینه هایی مانند ظريف، لاريجاني، جهانگيري و فقط با هدف ارزیابی کردن افکار عمومی است
با این اوصاف ، تکليف چگونگي ورود جريان اصلاحات به انتخابات کاملاً مشخص شده است و مانعي براي چگونگي سامان اردوگاهي وجود ندارد. برخلاف جريان اصولگرایی که فرآيند رسیدنشان به نامزد نهايي، هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

۱۴۰۰/۱/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...