نسخه چاپی

طرح مشترك روسیه و سوریه برای اتحاد

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه و وزیران امور خارجه كشورهای عضو اتحادیه عرب در باره طرحی برای حل و فصل مساله سوریه توافق كردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه بیانیه مشترك لاوروف و وزیران خارجه اتحادیه عرب در باره طرح حل و فصل مساله سوریه را منتشر كرد.

این بیانیه در پایان نشست كمیسیون ویژه بررسی مساله سوریه در اتحادیه عرب صادر شد و در آن مفاد طرح حل و فصل این مساله شامل پنج ماده قید شده است.

مطابق این بیانیه، روسیه و اتحادیه عرب از طرف های مناقشه سوریه خواهان توقف خشونت ها و ایجاد ساز و كار لازم برای نظارت بیطرفانه در این مساله شدند.

وزیران خارجه روسیه و اتحادیه عرب همچنین اعلام كردند كه هیچ گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه را نمی پذیرند.

شركت كنندگان در اجلاس اتحادیه عرب در بیانیه خود بر ضرورت تامین شرایط دسترسی همه افراد نیازمند در سوریه به كمك های انسانی تاكید كردند.

آنها در بیانیه مشترك خود همچنین حمایت قاطعانه خود را از ماموریت 'كوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل مساله سوریه به منظور آغاز گفت و گوهای سیاسی میان دولت این كشور و گروه های مخالف آن طبق مجوز صادر شده از سوی دبیر كل سازمان ملل اعلام كردند.

روسیه در ماه های اخیر تلاش گسترده و دامنه داری را برای كمك به حل و فصل مساله سوریه بدون مداخله خارجی به عمل آورد و از جامعه جهانی به اتخاذ چنین رویكردی برای حل و فصل بحران در سوریه دعوت كرد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...