نسخه چاپی

الزام دولت به ادغام وزارتخانه‌ها لغو شد

نمایندگان مجلس، الزام دولت در ادغام یا انحلال وزارتخانه‌های موجود را متوقف و لغو و مقرر كردند كه سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع و این حكم درباره وزارت ارتباطات نیز قابل اجرا است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، از تاریخ تصویب این قانون، هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و هر گونه اقدامی در راستای جابه‌جایی انتزاع و انحلال مؤسسات و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون مصوب مجلس تأسیس شده‌اند، متوقف می‌شود.

بهارستان‌نشینان مقرر کردند، هر گونه انحلال، ادغام و تأسیس وزارتخانه‌ها و نیز انحلال، انتزاع، ادغام و تأسیس سازمان‌ها و واحدهای مسکونی منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است.

بهارستان نشینان در تبصره یک طرح مذکور مصوب کردند شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.

وکلای ملت در تبصره 2 این ماده تصویب کردند سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجراست .

نمایندگان ملت با 145 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از 213 نماینده حاضر در جلسه، این اصلاحیه برنامه پنجم توسعه را به تصویب رساندند.

۱۳۹۱/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...