نسخه چاپی

مشكل اصلی بورس چیست؟

عکس خبري - مشکل اصلي بورس چيست؟

معاملات امروز بازار سهام هم مانند روزهای گذشته روندی نزولی داشت و تغییر دامنه نوسان هم كاری برای بازار سهام نكرد. اما چرا اصلاح سهم‌ها تمام نمی‌شود؟

به گزارش نما، فعلا کسی از بورس انتظار مثبت شدن ندارد و افزایش دامنه نوسان منفی سهم‌ها می‌تواند به اصلاح سهم‌های کوچک بازار کمک کند. بسیاری از سهم‌ها با وجود روند نزولی و فرسایشی طولانی مدت بازار سهام اصلاح نکردند. مشکل بورس کجاست؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مشکل اصلی بازار سرمایه گفت: از موقع نامتقارن شدن دامنه نوسان و قبل از آن نمادهای بزرگ اصلاح کردند و نمادهای کوچک به دلیل بالا بودن حجم مبنا و معاملات کم اصلاح نکردند. سهم کوچکی که معاملاتش قفل است و حجم مبنای بالایی دارد اصلا نتوانسته حجم مبنا پر کند تا قیمتش پایین برود.

این کارشناس در ادامه گفت: بیشترین نمادهایی که از فروردین ماه تا الان ریزش کردند نمادهای بزرگ بودند و برخی از سهم‌های کوچک هم که خیلی ریزش کردند به این دلیل بوده که تازه بازگشایی شدند.

خبری‌زاد در ادامه گفت: بالاخره باید ببینیم سازمان بورس و نهادهای دیگر می‌خواهند بازار اصلاح کند یا نه. اگر می‌خواهند این اتفاق بیوفتد باید حجم مبنا هم به صورت پلکانی کاهش یابد تا نمادهای کوچک بتوانند اصلاح کنند.

منبع: تجارت نیوز

۱۴۰۰/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...