نسخه چاپی

قیمت مرغ را درست كنید، ماهی و میگو ۲۰۰ هزار تومانی پیشكش!

آقای روحانی! از قیمت ها خبر دارید؟

عکس خبري -آقاي روحاني! از قيمت ماهي و ميگو خبر داريد؟

در حالی كه مردم به گرانی های سرم سام آور اقلام مصرفی اعتراض دارند و قیمت ها به گونه ای افزایش پیدا كرده كه امكان مصرف گوشت و مرغ برای بسیاری از مردم غیر ممكن شده است بالاترین مقام اجرایی كشور برایشان نسخه ای بسیار عجیب می پیچد و می گوید كه به جای مصرف گوشت و مرغ از آبزیانی استفاده كنند كه قیمت آن ها بسیار گرانتر از گوشت و مرغ است!

به گزارش نما در حالی که مردم به گرانی های سرم سام آور اقلام مصرفی اعتراض دارند و قیمت ها به گونه ای افزایش پیدا کرده که امکان مصرف گوشت و مرغ برای بسیاری از مردم غیر ممکن شده است بالاترین مقام اجرایی کشور برایشان نسخه ای بسیار عجیب می پیچد و می گوید که به جای مصرف گوشت و مرغ از آبزیانی استفاده کنند که قیمت آن ها بسیار گرانتر از گوشت و مرغ است!
ماجرا از این قرار است که حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، در مراسم بهره‌برداری از ۴ هزار و ۶۳۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد طی سخنانی گفته بود: به نظر من، بخش پرورش ماهی و میگو بخش مهمی است و برای اینکه بتوانیم غذا و پروتئین مورد نیاز مردم را تامین کنیم باید بیشتر به سمت آبزیان حرکت کنیم. اگر بتوانیم این‌ها را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است.
در حالی رئیس جمهور مردم را به استفاده از آبزیان دعوت می‌کند که گویا ایشان اصلا از قیمت‌ها خبر ندارد چرا که لیستی که از قیمت انواع آبزیان منتشر شده است گواه این ماجراست که قیمت آبزیان بسیار گرانتر از گوشت و مرغ است و حتی در زمانی که خبری از گرانی های سر سام آور ناشی از مدیریت ضعیف دولت ایشان نبود مردم به ندرت می توانستند از آبزیان استفاده کنند
اینکه مردم از سمت مرغ که یک پروتئین کم ارش است، به سمت ماهی و میگو بروند، بسیار خوب است؛ اما کسی که نمی‌تواند مرغ کیلویی ۲۴‌هزارتومانی بخرد، چگونه می‌تواند میگو و ماهی ۲۰۰‌هزارتومانی بخرد؟
در حال حاضر فروش و تولید مرغ که ارزان‌ترین پروتئین است، با این همه مشکل مواجه شده و ما هر روز شاهد صف‌های طولانی مرغ در شهرهای مختلف هستیم ، با این شرایط و با چنین مدیریتی آیا دولت تدبیر و امید این توانایی را دارد که آبزیان را تأمین کنند؟
تجربه بازار می‌گوید مصرف ماهی در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ حداقل ۳۰ برابر کاهش یافته که به دلیل گرانی موجود بازار بوده است.
وقتی مردم توان خرید مرغ را ندارند ، چگونه ممکن است بتوانند آبزیان مصرف کنند؟ این یک واقعیت است که مردم مرغ را از روی ناچاری مصرف می‌کنند
اظهارات رئیس جمهور، مردم را به یاد سخنان کارشناس یک برنامه تلویزیونی می اندازد که تاکید کرده بود مردم گوشت و مرغ نخورند.
البته این توصیه ی رئیس جمهور را می توان به عنوان اولین نمونه عمل کردن به وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز پایانی دولتش، قلمداد کرد



۱۴۰۰/۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...