نسخه چاپی

بورس و سازمان ملل همچنان تعطیل است

این ابر توفان با با بادهایی به سرعت 130 كیلومتر در ساعت و باران‌هایی كه در لحظه‌ای سیل به راه می‌اندازد، با رسیدن به سواحل آمریكا به شدت تقویت شده است

به گزارش نما به نقل از ایران آباد، توفان سندي بر سر راه خود هيچ چيز سالمي را بر جاي نگذاشته است، توفاني که در نوع خود بي‌سابقه است و باران‌هاي سيل‌آساي ناشي از اين توفان مزيد بر علت شده تا کمک‌رساني به آسيب ديدگان را مشکل کند.

در حالي که تلاش‌ها براي کم کردن آسيب‌هاي ناشي از اين توفان همچنان ادامه دارد، تلفات آن در آمريکا از رقم پنج نفر گذشت و همچنان مراکز شهري و جمعيتي شرق اين کشور را در تعطيلي کامل برده است.

اين ابر توفان با با بادهايي به سرعت 130 کيلومتر در ساعت و باران‌هايي که در لحظه‌اي سيل به راه مي‌اندازد، با رسيدن به سواحل آمريکا به شدت تقويت شده و احتمال کشيده شدن آن به مناطق جنوب شرقي کانادا و عمق آمريکا نيز وجود دارد و اثرات آن تنها شامل ايالت‌هاي شرقي اين کشور نيست.

نيويورک و سازمان ملل همچنان تعطيل است

قلب اقتصادي آمريکا بر اثر توفان سندي همچنان تعطيل است. در شهر نيويورک و در جزيره منهتن، از ۳۷۵ هزار نفر از مردم خواسته شده تا خانه هايشان را ترک کنند، رودخانه‌هاي اطراف منهتن، طغيان کرده و خيابان‌ها خود به رودخانه تبديل شده‌اند.

گفته مي‌شود مهمترين شرکت تامين انرژي نيويورک، برق حدود شش هزار و پانصد نفر از مشترکان را قطع کرده تا توفان آسيب بيشتري به مردم وارد نکند. سازمان ملل متحد، وال استريت و بورس نيويورک اعلام کرده‌اند که در روز سه شنبه تعطيل هستند.

سازمان ملل عصر روز دوشنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که روز سه شنبه نيز تمامي برنامه‌ها و نشست ‌هاي کاري اين نهاد بين‌المللي لغو شده است.

همچنين شوراي امنيت در حالي که تحولات در سطح جهان از جمله بحران سوريه و حمله دوباره رژيم صهيونيستي به نوار غزه به روزهاي حساسي رسيده است، نشست‌هاي اين شورا نيز به حالت تعطيل در آمده و تنها رايزني‌هاي تلفني اعضاي دائم و غير دائم آن در خصوص تحولات مهم بين‌المللي مورد بحث و ارزيابي‌هاي دو جانبه قرار مي‌گيرد.

باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا و ميت رامني رقيب او در انتخابات پيش روي رياست جمهوري آمريکا هر دو سفرهاي انتخاباتي خود را متوقف کرده‌اند و هر يک از آنها تلاش دارند تا از اين توفان سهمگين در راستاي تبليغات خود بهره‌برداري کنند، مساله‌اي که به نظر مي‌رسد چندان مورد رضايت شهروندان آمريکايي نباشد.

در حالي که طوفان سندي شب دوشنبه به وقت نيويورک به حداکثر شدت خود رسيد، انتظار مي رود تعداد کشته هاي ناشي از آن افزايش يابد.


ظهر دوشنبه به وقت محلي باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا خطاب به مردم اين کشور به ويژه ساکنان شرقي آن هشدار داد که خطرات توفان سندي را جدي بگيرند و به توصيه هاي مسوولان شهري توجه کنند.

۱۳۹۱/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...