نسخه چاپی

نامزد اصلاح طلب انتخابات: لیبرال‌ها را به دولتم راه نمی‌دهم

عکس خبري -نامزد اصلاح طلب انتخابات: ليبرال‌ها را به دولتم راه نمي‌دهم

مصطفی كواكبیان نامزد انتخاباتی گفت: ۵ وزیر را به عنوان وزرای محوری كابینه قبل از انتخابات حتما معرفی خواهیم كرد.


به گزارش نما، مصطفی کواکبیان یکی از این نامزدها احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات می گوید:نگران نیستیم که رد صلاحیت شوم؛ ضمن اینکه زیربار مسئولیت رفتن برای ما چندان خوشایند نیست؛ لذا ما بر اساس وظیفه گمان می‌کنیم که خواهیم توانست باری را از روی دوش ملت برداریم. سایر جریانات و احزاب هم نامزد دارند همانطور که ادوار گذشته هم داشتند. نامزدی من برای ریاست جمهوری سیزدهم با اجماع تصویب شد، در حالی که من چندان خودم راضی نبود.

دبیر کل حزب مردم سالاری ادامه داد:با توجه به اینکه انتخابات شوراها هم همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان هم وجود دارد خیلی معتقد نیستم که میزان مشارکت بیشتر از اسفند ۹۸ باشد، البته تا ۲۸ خرداد زمان بسیاری باقی مانده و ممکن است که اتفاقاتی بیفتد که مردم انگیزه بیشتری برای حضور پیدا کنند.

کواکبیان گفت:باید این سخت‌گیری‌ها کمی کم تر شود؛ بنابراین این مجموعه اعتماد عمومی باید بازسازی شود؛ مثلا در سال ۹۸ هم مجموعه دلایلی باعث کاهش مشارکت شد، برای مثال یکی از این عوامل، موضوع بنزین بود که باعث حوادث آبان‌ماه شد. یا سقوط هواپیمای اوکراینی یک مساله دیگری بود که مردم بعد از ۲ روز خبردار شدند و درگیری‌هایی که در دی ماه ۹۶ اتفاق افتاد، اما من می خواهم به یک عامل دیگری هم اشاره کنم که آن مشکل مهم؛ معیشت مردم است. من نمی گویم که در این ۲ ماه می توان همه مسائل را حل کرد، اما دست کم همه می توانند دست به دست هم دهند و مشوق‌هایی را برای مردم فراهم کنند. ... موضوع سوم هم که مزید بر این دو موضوع شده بحث بیماری کروناست که باید حل شود.

عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اضافه کرد:واقعیت این است که ما ۵۰ برنامه تدوین کردیم تحت این عنوان که ۵۰ گُل باید شکفته شود که اتفاقا ۱۵ برنامه اقتصادی است و ۱۰ برنامه سیاست داخلی و ۱۰ برنامه سیاست خارجی است و ۱۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی است که من اگر بخواهم هریک از این‌ها را بگویم ۲ ساعت زمان می برد، اما به صورت اجمالی باید بگویم که یکی از برنامه‌های اساسی ما برای انتخابات موضوع جمهوریت سوم است که من بارها در مورد آن توضیح داده‌ام.

یکی از برنامه‌های اساسی من بحث فساد ستیزی است. ما نباید تعارف کنیم و کسی که پاشنه آشیل دارد حالا رانت خانوادگی و یا هر رانت دیگری اصلا نباید نام نویسی کند؛ بلکه باید افراد پاک دستی که مشکل مالی ندارند در انتخابات شرکت کنند. در ۵ برنامه اساسی خودم که برای انتخابات نام بردم یکی موضوع جمهوریت سوم و دیگری موضوع مقابله با فساد است. من معتقدم که در خیلی از جاها فساد بصورت سیستماتیک شده یعنی در خیلی جاها به این صورت بوده است که کشوها باز بود و یک مبلغی را در کشو می‌گذاشتند؛ الان دیگر شماره حساب می دهند به افراد.

کواکبیان با تشریح برنامه دولت خود گفت: پنج وزیر را به عنوان وزرای محوری کابینه قبل از انتخابات حتما معرفی خواهیم کرد و معاونین هم معرفی خواهند شد؛ این پنج وزیر وزیر اقتصاد، وزیر کشور ، وزیر خارجه، وزیر اطلاعات و وزیر دفاع هستند. در نظر داریم حتما این ۵ وزارت خانه و معاونان مختلف آن را قبل از روز رای گیری به مردم معرفی کنیم. من حتما افرادی را به خصوص در بحث اقتصاد معرفی خواهم کرد که گرایششان اقتصاد آزاد لیبرالیستی نباشد و بحث را به این سمت ببرند که معیشت مردم و اقشار ضعیف جامعه بهبود بخشیده شود بدون اینکه بخواهیم یارانه را بیشتر کنیم.

بنای ما این نیست که بگوییم چون در دولت او بوده اند دیگر نباید باشند و یا خط قرمز ما هستند، اما معمولا باید یک نفس تازه‌ای داشته باشند و حدالامکان آن وزرا نباشند بهتر است.

کواکبیان درباره اجماع اصلاح طلبان بروی لاریجانی افزود:ما درباره بحث علی لاریجانی هم بارها گفته ایم که تجربه نشان داده که نباید از دیگران نامزد قرضی و نیابتی بگیریم. اصلا بحثی درباره حضور لاریجانی در میان اصلاح طلبانی که در نهاد اجماع ساز حضور دارند شنیده نشده است. شرط نهاد اجماع ساز این است که یک فرد اصلاح طلب گزینه نهایی ما باشد، قطعا خمیرمایه لاریجانی اصولگراست و خودش هم قبول دارد و جایی نگفته که اصلاح‌طلب است.

۱۴۰۰/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...