نسخه چاپی

گردانندگان اصلی عملیات‌ها در سوریه

یكی از تروریست‌های بازداشت شده توسط ارتش سوریه در اعترافات خود اذعان كرد كه طراح نقشه عملیات‌های نظامی، ساخت بمب‌ها و گردانندگان اصلی اقدامات خرابكارنه اتباع كشورهای افغانستان، پاكستان و لیبی هستند.

برخی بازیگران منطقه‌ای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست‌‌ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، تونسی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرگزاری فارس قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.

اخیراً تعدادی از تروریست‌ها که در شهر حلب عملیاتی با عنوان «آتش‌فشان حلب» را ساماندهی کردند، بازداشت شدند. تروریست‌هایی که شهروندان بی‌گناه حلب را به قتل رسانده و اموال آنها را غارت کردند. آنها تاکید کردند که چیزی به نام ارتش آزاد در شهر حلب وجود ندارد بلکه تروریست‌های موجود در حلب وابسته به القاعده هستند.


37.jpg


 افرادی با تابعیت افغانستان، پاکستان و لیبی گردانندگان اصلی عملیات‌ها هستند

یکی از تروریست‌های وابسته به گردان «حمد بن جاسم» که بنا به گفته وی به صورت شیفتی بر سر یکی از ایست‌های بازرسی می ایستاد، اعتراف کرد که چیزی در حدود 2500 نفر در این گردان هستند که در بین آنها افرادی با تابعیت افغانستان و پاکستان و کشور لیبی حضور دارند که کار نقشه‌کشی و برنامه‌ریزی و مهمترین کارهای گردان را همین افراد خارجی انجام می دهند.

وی در اعترافات خود اظهارداشت که این افراد خارجی با دختران روستاهای سوریه ازدواج می‌کردند و این افراد خودشان اقدام به ساخت بمب‌ها و ربودن مردم می‌کنند.

شیوخ سلفی وابسته به القاعده فتوای اعدام نظامیان سوری را صادر می کردند

این تروریست همچنین افزود که این گردان زندان هایی دارد که نظامیان را در آنجا قرار می دهند و در صورتی که آن نظامی گناهکار باشد وی را می کشند و اگر گناهکار نباشد او را زندانی می کنند و در صورت پایان دوره مجازاتش ، از او در ارتش آزاد استفاده می کنند.

وی عنوان کرد که کمیته دینی در این گردان وجود داشت که حکم اعدام و یا زندانی کردن نظامیان را صادر می‌کرد و این کمیته متشکل از شیوخ سلفی ها است که وابسته به گروهک جبهه «النصره» و وابسته به القاعده هستند. این شیوخ خودشان فتوا و احکام علیه نظامی‌ها را صادر می کردند.

۱۳۹۱/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...