نسخه چاپی

نان در سایه بی نظارتی

نان در سايه بي نظارتي

رئیس بنیاد ملی گندمكاران گفت: با اصلاح قیمت نان ضمن تشدید نظارت‌ها دولت موظف است یارانه نان را از محل هدفمندی یارانه پرداخت كند

به گزارش نما ، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به تاثیر اصلاح قیمت گندم بر میزان خرید اظهار کرد: با اصلاح قیمت و خرید گندم با نرخ ۵ هزار تومان از سوی بازرگانی دولتی، دیگر نگرانی در خصوص جایگزینی گندم با خوراک دام و طیور نداریم. 

او افزود: گرچه تورم در برخی بخش‌ها بالاست، اما قیمت ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی هزینه‌های تولید است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اقدام دولت برای واردات نهاده دامی، دیگر نگران جایگزینی گندم تولیدی به عنوان خوراک دام و طیور نیستیم، هر چند احتمال قاچاق به دلیل اختلاف با آن سوی مرزها دور از انتظار نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه امسال تولید گندم به بالای ۱۲ میلیون تن می‌رسد، گفت: با توجه به آنکه بخشی از گندم تولیدی توسط صنف و صنعت خریداری می‌شود، برآوردها حاکی از آن است که حداقل ۱۲ میلیون تن گندم تولید شود که با این وجود مشکلی در تامین نیاز کشور نخواهیم داشت.

هاشمی در پایان درباره تاثیر اصلاح قیمت خرید بر نرخ نان گفت: هم اکنون قیمت یک نان باگت ۱۰۰ گرمی کمتر از ۲ هزار تومان نیست که این امر نشان می‌دهد، نظارتی در بخش نان وجود ندارد؛ چرا که در صورت فروش نان باگت با قیمت‌های فعلی، گندم به نرخ ۲۰ هزار تومان باید خریداری شده باشد. به همین خاطر با اصلاح قیمت ضمن تشدید نظارت‌ها دولت موظف است یارانه نان را از محل هدفمندی یارانه پرداخت کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...