نسخه چاپی

آموزش سلامت به افراد در كنترل بیماری توسط خود فرد كمك می‌كند

آموزش سلامت به افراد در کنترل بيماري توسط خود فرد کمک مي‌کند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان، بخش سلامت را ستون و پایه توسعه هر كشوری برشمرد و گفت:افزایش میزان آگاهی و آموزش سلامت بهتر به افراد در زمینه امكان كنترل بیماری توسط خودشان كمك می‌كند.

به گزارش نما ، ابراهیم قادری امروز(۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر هفته سلامت نامگذاری شده است، ارتقای سلامت جامعه را ضروری عنوان کرد.

 وی بخش سلامت را ستون و پایه توسعه هر کشوری برشمرد و افزود: سلامت با تمام بخش‌های جامعه مانند اقتصاد، امنیت و اجتماع ارتباط دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علون پزشکی کردستان مقوله سواد سلامت افراد را مهم نام برد و گفت: مردم باید اطلاعات دقیقی از سلامت و خودمراقبتی داشته باشند.

دکتر قادری با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی به مردم در زمینه مقوله سلامت می‌تواند به توسعه سلامت در جامعه کمک کند، ذکر کرد: افزایش میزان آگاهی و آموزش سلامت بهتر به افراد در زمینه امکان کنترل بیماری توسط خودشان کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: توسعه برنامه‌های آموزش سلامت در جامعه می‌تواند در پیشرفت و ارتقای سلامت، کاهش تقاضا و هزینه‌های خدمات درمانی بسیار مؤثر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نهادینه‌ کردن فرهنگ سلامت در لایه‌های مختلف جامعه را ضروری عنوان کرد و افزود: این امر نیازمند آگاهی مدیران و توجه آنها به بخش سلامت جامعه است.

دکتر قادری تقویت زیرساخت‌های سلامت را امری مهم برشمرد و گفت: هم اکنون کردستان از شبکه گسترده و قوی سیستم بهداشتی برخوردار است و در اکثر روستاهای استان خانه بهداشت دایر و متصل به شبکه خدمات سلامت است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار همه سازمان‌ها و ادارات در توسعه سلامت جامعه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۳۰ درصد حوزه سلامت را عهده‌دار است و ۷۰ درصد ارتقای سلامت بعهده سایر سازمان‌ها و ادارت است. 

به گفته قادری، مدیران هر سازمانی قبل از هر گونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی باید تأثیرات آن را در حوزه سلامت بررسی کنند. 

وی ایجاد و ‌حفظ زیرساخت‌های بهداشتی را هزینه‌بردار برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتقای پایگاه‌های سلامت، کار دشواری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارتقای کیفیت خدمات را یکی از نیازهای جامعه بیان کرد و گفت: با گسترش شیوع بیماری کرونا زیرساخت‌های بهداشتی، مراکز آزمایشگاهی و مراکز ۱۶ ساعته بهداشت بمنظور تشخیص بموقع بیماران کووید ۱۹ تقویت شده است.

ایسما 

۱۴۰۰/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...