نسخه چاپی

تحریم ایران، مصداق عینی نقض حقوق‌بشر است

خبرآنلاین: دکتر علیرضا دیهیم در حاشیه برگزاری پنل " حقوق بشر و تحریم ها" که به همت سازمان دفاع از قربانیان تروریسم در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو برگزار شده بود با تاکید براینکه تاثیر اصلی تحریم ها بر روی مردم و خصوصا اقشار ضعیف جامعه است گفت: هر تحریمی پیامدهای حقوق بشری دارد و برهمین اساس اعمال تحریم علیه ملت ها بر اساس مستندات حقوق بین الملل نقض آشکار حقوق بشر است.

این پژوهشگر عرصه حقوق بین الملل در ادامه تبینن کرد که غرب با اعمال تحریم ها به دنبال تخریب اقتصاد، پایین آوردن درآمد ملی و بالتبع آن فشار آوردن بر مردم است تا از این طریق به اهداف سیاسی خود دست پیدا کند.

از نگاه این استاد دانشگاه تحریم ها که در حیطه های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی و حتی شخصیتی علیه ایران وضع شده همگی با اهداف منشور حقوق بشر مغایرت دارد.

به گفته دکتر دیهیم براساس اهداف چارت حقوق بشر نکات قابل توجهی درباره تحریم ها علیه ایران قابل طرح است که از جمله اینکه حق حیات، امنیت، سلامت و زندگی ملت ها را با مخاطره مواجه می کند.

سخنران پنل تخصصی " حقوق بشر و تحریم ها" در ادامه تصریح کرد که تحریم ها در همه جای دنیا مشخصه های روشنی دارند که از جمله آنها پایین آوردن کیفیت زندگی توده های مردم از جمله اقشار آسیب پذیر است سوای از اینکه این تحریم ها همواره تاثیرات مختلف دیگری از جمله بر پایین آمدن استانداردها در همه زمینه ها تاثیر گذارند که باز هم نتایج شوم آنها متوجه مردم عادی می شود که همه این ها نشانه روشنی بر ضد انسانی بودن و مغایرت آنها با موازین حقوق بشر است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...