نسخه چاپی

ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در مازندران كاهشی است

ورودي زندانيان جرايم غيرعمد در مازندران کاهشي است

رئیس كل دادگستری مازندران با تأكید بر اجرای قوانین جایگزین حبس در محاكم از سوی قضات گفت: ورودی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران كاهشی است.

به گزارش نما ،  حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری امروز در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مازندران در استانداری اظهار داشت: در جامعه اسلامی طبق اصل آزادی، افراد باید در زندگی با دیگر افراد جامعه آزادانه زندگی کنند و ایجاد محدودیت برای افراد ناروا و غیر قانونی است مگر اینکه  اقدامی خلاف شرع و قانون صورت گیرد.

وی افزود: یکی از ضمانت‌های اجرای قوانین دربحث جرائم، حبس است که در بحث اصلاح ضمانت اجرای قوانین مجازات حتما و الزاماً مجازات حبس نباشد مگر درموارد خاص و محدود که ریشه و مبنای شرعی داشته باشد.

اکبری با اشاره به کنترل ورودی و خروجی زندانیان و کاهش جمعیت در زندان‌ها تصریح کرد: در زمینه اصلاح قوانین جهت  کاهش مجازات حبس، خوشبختانه این امر موجب آزادی بسیاری از زندانیان شد که ماندن آنان در زندان مناسب نبود.

وی تاکید کرد: مازندران از استان‌هایی است که جمعیت با محکومیت مالی زیادی دارد که بحث گلریزان، آگاه‌سازی از وضعیت و تعداد زندانیان غیرمجرم مالی بوده که دو نوع زندانیان مهریه و بدهی غیرمهریه مانند دیه در زندان هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: از ظرفیت توانمندان و نیکوکاران جهت این امر خدا پسندانه استفاده کنیم و خیران را ترغیب و تشویق کنیم تا شاهد آزادی تعداد محکومان مالی مهریه و غیر مهریه باشیم که امیدواریم علاوه بر آزادی زندانیان استان، مازندران معین دیگر استانها جهت کمک کردن آزادی زندانیان باشد.

تسنیم


۱۴۰۰/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...