نسخه چاپی

برآورد تولید 7000 تن " كلزا" در استان كرمانشاه

برآورد توليد 7000 تن " کلزا" در استان کرمانشاه

معاون زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه برآورد كرد: امسال بیش از هفت هزار تن دانه روغنی كلزا از مزارع استان برداشت شود.

به گزارش نما ، مجتبی حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال 3150 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته، گفت: احتمالا میزان برداشت کلزا در مزارع استان از هفت هزار تن بیشتر شود.

حاتمی با بیان اینکه بیشترین کلزا در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و صحنه کشت شده، گفت: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به تدارک 19 مرکز برای خرید تضمینی کلزا از کشاورزان، گفت: وجه کلزا در کوتاهترین زمان ممکن به حساب کلزاکاران واریز می شود.

حاتمی با بیان اینکه کلزا به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری می شود،  قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری را برای هر کیلوگرم محصول یازده هزار تومان اعلام کرد.

وی اشاره ای هم به سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: سال زراعی گذشته 2800 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود و در نهایت 4800 تن محصول از مزارع این استان برداشت شد.

برداشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از نیمه دوم اردیبهشت و در مناطق سردسیر و معتدل استان هم از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.


ایسنا 

۱۴۰۰/۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...